Gå til innhold
  • Bli medlem

Zippo som lekker bensin.


Kristian123

Anbefalte innlegg

Morn,

Jeg har altså en zippolighter som jeg tror lekker bensin.

Er det slik at den ikke skal holdes opp ned feil vei eller er det slik at det faktisk er en lekasje?

Virker som om lekasjen kommer fra veken.

Kan jo hende jeg fyller på formye eller mener at bensinen burde holde en stund fra jeg fyller på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du fyller for mye så lekker den. Den er full av bomull eller nå hva det er. Dette skal suge opp bensinen. Etter att du har fylt den kan du prøve å helle ut bensinen før du setter den sammen igjen. Om det kommer noe så har du fylt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer nok, men hvor lenge pleier det å ta før du må fylle på igjen?

Skulle nemlig fyre opp med zippoen forleden dag og da var den plutselig helt tørr virket det som.

Da hadde den ligget i toppen av sekken min og det er mulig den lå opp ned eller på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zippo har egenskaper som gjør den egnet først og fremst for den som bruker fyrtøyet hver dag og fyller bensin deretter.

Ved lagring vil bensinen fordampe. Fyll på og la ligge et par ukers tid = tom lighter når du trenger det.

I tillegg stinker den .... fysj og føy. Må tenke litt gjennom hva man lagrer en zippo sammen med, ja.

Men den har helt klart en viss sjarm når den er passelig full og man skal sette fyr på noe.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ja, da har den nok fordampet eller lignende, den er helt ny og er ikke brukt så mye så den måtte nok få trekke litt.

Virker som om zippoen burde oppbevares stående riktig vei, fant ut at jeg ikke kan stille den opp ned på bordet, er mulig det er grunnen til at den har rund topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.