Gå til innhold
  • Bli medlem

Merida SL Disc eller White XC Pro


Richardoe

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser at XXL er i ferd med å sørge for at sykkeldrømmen blir litt billigere, men det står mellom to alternativer som sikkert noen her har mere peiling på. Jeg vurderer enten denne:

http://www.xxl.no/sykkel/sykler/terrengsykler/xc-pro-terrengsykkel-10-1058814

Eller denne:

http://www.xxl.no/sykkel/sykler/terrengsykler/birkebeiner-sl-disc-terrengsykkel-10-1059435

Det viktigste er vel å få en god ramme? heller litt mot Merida, men vet ikke om White har bedre komponenter? Er det eventuelt noen andre alternativer jeg bør vurdere?

Jeg er 183cm høy og veier rett under 90kg. Sykkelen skal brukes mest i Nordmarka både på grusvei og stier og jeg vil ha en litt leken sykkel fremfor en som er rask på grusen. Det blir kansje birken til året også!!

På forhånd takk for alle svar:-)

Kjør debatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Det har vært en del "debatter" på ulike forum om XXL sine White sykler - og om ramma er "bra" eller ikke.

Men.... ingen har vel kunnet underbygge/dokumentere at den er noe dårligere enn rammene til andre merker. Hvorvidt den har gode egenskaper, i form av å være stiv der den skal/bør og flexe "riktig" har jeg ingen erfaring i å uttale meg om.

Men, velger du Merida, så "vet" du hva du får. White er bra spesifisert, men komponenter kan man jo oppgradere etterhvert som man ønsker.

Alternativer til disse to er jo mange, men jeg ville kanskje sjekket ut Specialized Stumpjumper også. M5-alu rammene på disse er bra, og får mye skryt. Litt avhengig av hvor du bor, så er det noen gode tilbud på disse om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.