Gå til innhold
  • Bli medlem

Ski til jobben!


Snublefot

Anbefalte innlegg

Alltid er det masse snakk om å sykle til jobben. Nå når vinteren sakte men sikkert titter frem, synes jeg at flere burde vurdere å gå på ski til jobben!

I dag spente jeg, for første gang denne sessongen, på meg skiene og gikk til barneskolen der jeg jobber. Litt lite snø her og der, men med de gamle skiene gjorde det ikke så mye om det kom noen riper. Helt nydelig og hjemmturen ble kronet med helt klar himmel, nesten fullmåne og rød horisont. Virkelig deilig. Ikke alle som har muligheten, men for dere som kan vil jeg bare oppfordre til og bruke skiene som fremkomstmiddel. Mindre fare for trafikkø i løypa en på hovedveien og så mye deiligere!

Årets hittil fineste skitur for mitt vedkommende :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat kommet fra Østmarka. Glimrende føre. Gikk fra Skullerud til Sarabråten, rakk desverre ikke helt til Mariholtet.

Selv om det ikke er kjørt opp løyper var det gått opp gode spor hele veien. Nydelig føre og lys i hele lysløypa. Hørte noen rykter om mildvær og regn i morgen, men hvis det holder seg kan jeg bare oppfordre til å kaste på seg skiene. Kanskje bitte litt snaut med snø noen steder, men betraktelig mer enn jeg hadde trodd! Nordmarka er helt sikkert også glimrende.

Nydelig tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ski i stedet for jobben..

Fra Krokhol i tåka og opp på Tømmerås der sola brøt gjennom,

sørover til Fjellfugleleiken og tilbake vest for Tømmeråsen.

Passelig blanding av lyngsubbing, brøyting og spor.

Anbefales for dem som har og liker Østmarka. (snublefot?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinteren 1994 var det masse snø i Horten, og jeg gikk på ski til jobben, fra Åsen rett opp for byen og ut på Karljohansvern, en avstand på 2 km hver vei, der det er byområder på hele ruten, men jeg la da ruten gjennom noen parker der det passet slik. Dessverre er det dårlig med stabilt skiføre langs Vestfold-kysten, men glemmer ikke denne vinteren da jeg gikk på ski til jobben hver dag i 4-5 uker i strekk.

Det var godt skiføre her nå i helgen, lørdag ble det en tur på jomfruelig sne mellom eik og bøk og barlind. En litt annerledes ski-opplevelse, helt stille, ingen andre å se, eneste lyden som jeg hørte var sangsvanene ute på Borrevannet, der vannski ville vært eneste type ski som fungerte. På disse kanter av landet er det bare å hive seg rundt når snøen kommer, neste dag regner det ofte igjen :)

post-480-133474388456_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.