Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, søker hjelp på forumet her:)

Vi har kjøpt ett tunelltelt som vi skal prøve i ferien. Ingen av oss har noe erfaring med telt fra før.

Jeg ser at det er festet doble ringer med en pinne på der hvor stengene skal festes i teltet ned ved bakken.

Hvordan skal dette brukes:)

Annonse
Posted

Velkommen hit Taggen!

Hvis du er litt mere spesifikk på teltmodell så får du nok et bedre svar. Personlig så ser ikke jeg helt hva du mener, men de med samme telt skjønner det nok;)

Posted

Beskrivelsen din er litt uklar, men jeg kan forsøke et "skudd i blinne".

Noen telt, f.eks. fjellreven scout har en strammeanordning nederst der stengene festes. Dette er for å kunne stramme opp duken etter at stanga er satt på plass. Noen telt har også strammemulighet på den løkka der hvor pluggene skal festes. Ellers er det også noen telt som har en flat stropp med et, to eller tre hull ved enden av stanga. Disse hullene er til enden på stanga og er der for at du skal kunne velge hvor stram duken skal være over stanga.

Du beskriver to ringer. Hvis disse henger i en liten løkke så kan det høres ut som om de skal brukes som en "beltespenne", men da må det også være en stropp som skal tres gjennom ringene. To ringer i kombinasjon med en pinne klarer jeg ikke helt å se for meg, men hvis du har et bilde eller en litt mer spesifik beskrivelse så skal vi nok klare å finne ut av saken.

Posted

Jeg hadde en tilsvarende løsning på et telt jeg hadde tidligere.

Dersom jeg har forstått problemet ditt riktig, skal disse pinnene tres inn i stangens ende.

Fungerer i prinsippet slik som stang kopper på andre telt.

Håper det hjalp litt:)