Jump to content

Søker tips/råd: montasjesett som passer til CZ 455 med 11mm fest for for et kikkertsikte med 1 tomme (2,54 cm) monorør

Asbjørn P

Recommended Posts

Er det noen som har noen gode råd på hvordan man skal gå frem for å finne frem alternativer for rett "montasjesett" til rifler?
Jeg leter etter et montasjesett som passer til CZ 455 med 11mm fest et kikkertsikte med 1 tomme (2,54 cm) monorør. 

Personlig så syns jeg informasjonen om montasjesett på nettsider er veldig mangelfull, spesielt når det gjelder høyde og spesifikasjoner.
Er det noen triks som jeg ikke vet om som gjør det lettere å finne frem til forskjellige alternativer?

Hovedgrunnen til frustrasjonen er at mitt siste kikkersikte blei montert litt for lavt, så jeg prøvde og måle meg frem til rett høyde før jeg bestilte. 

Annonse

Jeg er såpass heldig at jeg kan svippe innom Jaktdepotet på Fauske, når jeg trenger våpenhjelp. De fikser alt (til nå)!

Kanskje har du liknende våpenforretninger i ditt nærområde (aner jo ikke hvor du er fra) som kan spørres? :)

Beste metoden jeg har funnet frem til nå er prøve og feil prinsipp. Finne alternativer på leverandør siden.
Så google produsent for å finne spesifikasjoner på siden deres. 

Tar Desverre unødvendig lang tid også måtte jeg kjøpe en referanse først for å finne ut hvordan jeg likte den jeg fant,
Og vurdere om jeg vil ha siktet opp eller ned. 

Lav, medium og høy syns jeg blir veldig presist, med tanke på at jeg prøve å våpnene mine like. 
Men kommer i mål til slutt :)