Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling av telt?


Babelfish

Anbefalte innlegg

Jeg ser meg om etter et telt til bruk vår, sommer og høst. De fleste ganger er det bare meg og hunden, men av og til er samboeren med også, så fint om det kan brukes av 2 (og da gjerne med to hunder også).

Vekt er viktig, jeg veier 100 kilo selv, så knærne mine sier nådeløst ifra om jeg har for tung sekk på ryggen.

Jeg ønsker meg litt takhøyde, og prisen er også vesentlig (noe 5000-kronerstelt blir nok for dyrt).

Så hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Etter å ha tatt et par telefoner frem og tilbake mellom XXL i Kristiansand og Jakt og Friluft (www.jaktogfriluft.no) endte jeg opp med å få prutet Fjellheimen 3 Camp X-Trem til 4850 kr. Det kaller jeg et godt kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Helsport sin Ringstind 2 som favoritt for tiden.

God plass til 2 (funker for 3 i nødsfall)

Lett. veier under 2 kilo. Som en normal termos når det er pakket sammen.

Enkelt å sette opp. Står med 3 plugger og en bøyle i finvær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår kjøpte jeg meg nytt telt med mange av de samme forutsetningene som du har. Endte til slutt opp med et mountain hardwear skyledge 3. Kom akkurat hjem fra min første "langtur" med teltet, en uke på finnmarksvidda med 2 kamerater og ei bikkje. Teltet veier litt i overkant av 2 kilo, det er litt over en meter takhøyde, 2 fortelt med 2 innganger og det er lett å sette opp selv i sterk vind. Det var ikke god plass ti tre røslige karer (90kg+) men det gikk fint. bikkja sov også inne 2 netter når det var kuling og regn. I tillegg er det veldig god lufting så kondens og dårlig luft om morgenen var ikke noe problem. Ga 4999,- for det, så det er kanskje det eneste ankepunktet. Men alt i alt så il jeg sterkt anbefale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.