Gå til innhold
  • Bli medlem

Med mor til Hurrungane!


judas

Anbefalte innlegg

Hei.

I sommer er sommeren hvor jeg skal ta med meg dama inn i fjellheimen,og siden vi har endel fore i detsamme område i sommer,

har valget falt på Hurrungane.

Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner området spesiellt godt, og har heller ikke venner som har vært der særlig mye.

Dama er vel hva man kan kalle et lite erfarent fjellmenneske,men ikke et uerfarent friluftsmenneske. Bruk av sikring og klatreutstyr generellt er

ikke aktuelt.

Finnes det noen topper i det området som er fine å ta henne med på?!

Har mye litteratur og har sett mye på nett,men ville alikevel høre om noen kunne tenkte seg å komme med noen anbefalinger.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Enkle topper som kan tas i Hurrungane er blant annet:

*Store Soleibotntinden

*Vestre Austanbotntinden

*Fanaråken

*Store Steindalsnosi

*Stølsmaradalstinden (lang innmarsj)

Litt mer utfordrende:

*Store Dyrhaugstinden

*Nordre Skagastølstinden

*Store Midtmaradalstinden

*Gjertvasstinden

*Lauvnostinden

Lykke til og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...takker for svar.

Har en opplagt fråge til.

Jeg får kartene idag ,jeg tror vi kommer til å etablere en basecamp et sted for så å ta dagsturer derfra.

Noen områder som er bedre enn andre i området?!

Tenker da mest på "in reach" av de lettere toppene i området?! -Det ser jeg vel kanskje når jeg får kartene men,tenkte jeg skulle spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Enkle topper som kan tas i Hurrungane er blant annet:

*Store Soleibotntinden

*Vestre Austanbotntinden

*Fanaråken

*Store Steindalsnosi

*Stølsmaradalstinden (lang innmarsj)

Litt mer utfordrende:

*Store Dyrhaugstinden

*Nordre Skagastølstinden

*Store Midtmaradalstinden

*Gjertvasstinden

*Lauvnostinden

Lykke til og god tur!

Nordre Skagastølstinden er bare en hauge af stein: Gå opp fra N. ved Tindeklubbhytta — veldig lett og slak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...takker for svar.

Har en opplagt fråge til.

Jeg får kartene idag ,jeg tror vi kommer til å etablere en basecamp et sted for så å ta dagsturer derfra.

Noen områder som er bedre enn andre i området?!

Tenker da mest på "in reach" av de lettere toppene i området?! -Det ser jeg vel kanskje når jeg får kartene men,tenkte jeg skulle spørre.

Jeg ville hatt en basecamp ved Turtagrø. Her kan de fleste toppene nås på dagstur.

Bjarne: Du har helt sikkert rett. Jeg var der da det var nysnø, tåke og såpeglatte steiner. Da føltes siste biten litt småvanskelig ut. På tørt føre er det heller en "walk in the park".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ok, siste dumme spørsmål.

Hvordan er vannsituasjonen deroppe?! Pleier å være skeptisk til å drikke brevann,hvordan er det med småbekker o.l i området?!

Bærer dere alt vannet opp eller? Smelter snø?! ..eller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.