Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye fjellsko.erfaringer.gode dårlege??


baron

Anbefalte innlegg

Skal ha meg nye fjellsko i sommer.eg har eit par alpine med vibram såle i so meg kjøpt i fjor som er gode på små lette turer.

I sommer har eg etpar lengre turer med tung sekk og vil ha meg nokre meir solide og stødige sko.

Har jo sett på tv2 hjelper deg og lure på Lowa Tibet Pro GTX som vart testvinner men eg lure litt på crispi skarven....

Nokon som har nokre av desse som er i testen og vil dele erfaringer.

Link til testen under :shock:

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/test-av-14-toeffe-fjellsko-3190628.html#top1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Til lengre/tyngre vandringer bruker jeg fortrinnsvis Varg Isogaisa

http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=VRG4 (høy lærstøvel uten membran)

eller Scarpa Ladakh GTX

http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=SCR19

Ladakh er ca. 0.4 kg. lettere enn Isogaisa og har tynnere lær bl.a. grunnet bruken av goretex og høyde på ankelstøtte.

P.g.a. robusthet/ankelstøtte/vanntetthet/meget god passform sammen med bruk av Sole-ileggssåle velger jeg som oftest Isogaisa selv om de veier mer.

Ladakhene er mindre stive og fantastisk gode å gå med, jeg velger som oftest de når jeg har lettere oppakning (under 18-20 kg.)

Det viktigste aspektet med valg av støvler er dog at de passer dine føtter, etter bruksområdet/prisområde du skisserer ville jeg prøvd flere av støvlene og så foretatt et valg. La passform avgjøre framfor produsentnavn.

Lowastøvelen har jeg ingen erfaring med, men om du enten kjøper den eller en annen i samme segmentet vil jeg tro du vil få en støvel du er fornøyd med i lang tid framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følgende anbefaling vedr. høye, kraftige støvler:

Gronell Savana: en solid kraftig, halvhøy støvel i anfibio lær. Utmerket passform for skandinavisk fot. Membranen (OutDry) på disse støvlene er laminert direkte på læret. Dette er ny teknikk og skal gi bedre beskyttelse mot vannintrenging. Støvlene er levert med Vibram såle og gummiert tå-forsterkning. Støvlene får svært god kritikk i brukertester. Pris pr par ca 2700,-

Typisk messevare - Vikingeskipet, Lillestrøm varemesse og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.