Gå til innhold
  • Bli medlem

Ajungilak grevling vs. Helsport soveposeovertrekk


raster

Anbefalte innlegg

Annonse

Har også helsport fjellduken extrem. Genialt plagg. I -5C lå jeg i kun det og to lag ull på uderkroppen(tjukt), og tre lag på overkroppen. Gikk helt fint, utenom at jeg frøs på tærne.

Som overtrekk fungerer det også svært bra, men kan forekomme noe kondens. Det problemet løses enkelt med å ha enkelte glidelåser dels åpne på sidene. Da kommer det heller ikke vann inn.

Leste om en her på forumet som hadde brukt dette produktet som overtrekk på soveposen på en flere dagers tur - og det uten noen problemer, om jeg forstod ham riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det ble et grevlingtrekk, med bomull overside. Testa det i helgen i 18 minus, og det fungerte bra. Oversiden pustet bra, null kondens.Undersiden ga endel is/fukt dannelse så neste gang prøver jeg med et spesialskjært tynt/"luftig" ekstraunderlag inni trekket. Ellers har jeg Exped downmat 7 og ligger like bra som på madrassen hjemme. Med Nanok dunpose -30 (dette er mye pose for penga)ble det en god og varm natt. Uff mye reklame her, men dette er tips som gir maks comfort så skitt au.

Fikk foresten referat fra brukere av (den noe oppskrytte) fjellduken, og mange er fornøyde men det er også de som har holdt på å fryse ihjel i denne. Husk at den er tett, det blir som å ligge i en plastsekk, og det blir veldig vått inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Prøvde nettopp et eldre Ajungilak overtrekk på Finnmarksvidda i -20 med et bomullsaktig stoff i overdelen og vanntett nylon i bunn. Overdelen fungerte ok, mens bunnen ga en masse kondens. Så mye at dunposen ble våt. Men kanskje ikke så dumt å putte underlaget inn i soveposeovertrekket?

Har tidligere prøvd en tynn fiberpose - Helsport Lom - utenpå dunposen i -30. Det fungerte kjempebra. Dunposen holdt seg tørr på en ukestur i sprengkulde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.