Espen K Skrevet 18. januar 2010 Skrevet 18. januar 2010 Jeg tenkte å ta turen til Jotunheimen til helga, men er litt usikker på hvor det er lurt å gå. Tenker å dra opp på fredag, sove i telt, gå topptur(er) på lørdagen og evt søndag formiddag. Kommer til å kjøre fra Oslo, så mtp vinterstengte veier ser jeg for meg at sørsida er mest aktuell, Tyin/Årdal eller noe slikt? Fine nedfarter (på fjellski) er jo knall, så lenge det ikke blir for bratt. Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Jeg tenkte å ta turen til Jotunheimen til helga, men er litt usikker på hvor det er lurt å gå. Tenker å dra opp på fredag, sove i telt, gå topptur(er) på lørdagen og evt søndag formiddag. Kommer til å kjøre fra Oslo, så mtp vinterstengte veier ser jeg for meg at sørsida er mest aktuell, Tyin/Årdal eller noe slikt? Fine nedfarter (på fjellski) er jo knall, så lenge det ikke blir for bratt. Jeg vet ikke om veien Årdal- Turtagrø er vinterstengt, men viss den er åpen er det en flott tur fra Murane over Gravdalsbandet og ned i Gravdalen, hvorfra Stølsmaradalstind kan nås Siter
500fjell Skrevet 19. januar 2010 Skrevet 19. januar 2010 Jeg vet ikke om veien Årdal- Turtagrø er vinterstengt Den er nok vinterstengt frem til rundt 17. mai. Du kan kjøre et lite stykke opp Fardalen før det sier stopp. Siter
Espen K Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Skrevet 20. januar 2010 Takk for svar, men jeg har sjekka og veiene til Turtagrø, Eidsbudalen og over Flya er stengt. Da minker jo mulighetene litt, da jeg er veldig lite keen på å kjøre hele veien rundt. Noen som evt vet noe om områdene mellom Tyin-Årdalveien og den "ekte" Heimen? Siter
agno Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Fondsbu/Eidsbugarden åpner rundt 20. februar. Da kan du kjøre til Tyin, parkere der og gå eller ta weasel inn til Fondsbu/Eidsbugarden. Da er du ganske godt inne i heimen. Vil absolutt anbefale dette, heller enn å begynne i området du antyder. Der er det mye opp og ned, bratt og rasutsatt Siter
500fjell Skrevet 20. januar 2010 Skrevet 20. januar 2010 Det tar jo nesten like lang tid å kjøre til Tyin og Årdal som det er til Gjendesheim via Sjoa (ca. 5 timer). Gjendesheim er et mye bedre utgangspunkt for toppturer vinterstid (dagsturer). For eksempel: *Besshøe *Nautgardstind (fra Russtangen) *Høgdebrotet *Knutshøetraversen *Besseggen (via Bessvatnet) *Sikkilsdalshøa *Heimdalshøe Og hvis du vil kan du forflytte deg opp til Brimi Fjellstugu og ta Kvitingskjølen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.