Gå til innhold
  • Bli medlem

Blogger og hjemmesider om å lage utstyr selv


Erin

Anbefalte innlegg

Det virker som svenskene er flinkere enn oss på dette området, med blant annet eget underforum på Utsidan. Vi har jo Sytråden, der flere har delt sine syprosjekter, men jeg har fortsatt ikke kommet over en norsk side med tips om å lage eget utstyr.

Mitt ønske er å komme igang med en tråd der vi samler linker til blogger og hjemmesider om å sy og lage friluftsutstyr selv.

Så da starter jeg med det jeg har kommet over:

Anders Jonssons side: alt fra telt og votter til brennere og drikkesystem, men ikke større plagg som jakker eller bukser.

Öhrnells blogg: en blogg om å sy egne telt (ja, i flertall). Hun har sydd ferdig et tomannstelt, men dessverre er bloggen litt uoversiktlig, og hun begynner med del 11 om man klikker på Tältprojektet. Om man i tillegg klikker seg fram i bloggen før mai 2008 kan man lese tilbake til første innlegg om teltprosjektet. For ca et år siden begynte hun på et enmannstelt, men det er ikke ferdig ennå.

Og så fins jo vår egen side, Friluftsnett, med en Gjør det selv-del, og nå også Sybloggen, der jeg skriver om å sy en vinterjakke i økologisk EtaProof bomull.

Noen fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp startet en blogg hvor jeg blant annet skriver litt om prosjekter jeg pusler med. Har så langt laget en ryggsekk og en vest med climashield, begge fra byggesett man får kjøpt fra statene. Holder nå på med en G4-ryggsekk.

http://goinglighter.blogspot.com

Vil også anbefale "Make your own gear" - forumetwww.backpackinglight.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.