Gå til innhold
  • Bli medlem

Irsksetter på vintertur


TeisL

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en irsksetter som er med på alt som er av treninger og friluftslivsturer. Hun er med på turer vinter og sommer, men jeg har aldri tatt med irsksetteren på vintertur med overnatting i telt.

Noen som har erfaringer med dette?

Hva er kuldegrensa? Tenker at kanskje en jervenduk til hund kan være noe, noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to GSer som er med meg på tur hele året. Om vinteren har de hver sin "Jervennhiet". Det funker utmerket. De ligger selvfølgelig inne i teltet.

Har hatt flere turer med - 25 om natten. Det skal også sies at den ene av de har dårlig med pels.

Gidder du å dra med et ekstra underlag også er jeg rimelig sikker på at det ikke er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med en boxer på overnattingsturer om vinteren (samme pelstykkelse som vorsteher/pointer). Overnattingen er ikke noe problem. Han har jægerens hvilepose med isolasjon, det har holdt fint i -20. Underlag er aldri dumt - hos hunder som hos mennesker. Hans eneste begrensning er når det blåser kaldt under marsj.

God tur!

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.