Jump to content

Recommended Posts

Annonse
  • 2 weeks later...
Posted

Har begynt å lekke i overkant av tanken - slik at den plutselig brant på flere steder - har foreløpig ikke gjort noe forsøk på å ta den fra hverandre for å se hvor feilen kan ligge...

Posted

En coleman lekker ALDRI over tanken. Brennern har ingen direkte sammenkopling med tanken.

Det du har opplevd er sannsynligvis det som står beskrevet i bruksanvisninga, som "full fyr under brennern.

Årsak: For dårlig forgassing av drivstoff.

Hvorfor: For lite trykk / lav temperatur

Løsning: Pump mere før du fyrer igang, og/eller monter en bit glava under generatorrøret. Drypp litt bensin på glavabiten, og fyr på, slik at du forvarmer generatoren.

Hvis der overhode skulle være noen lekkasje, så sitter denne i generatorrøret.

Generatorrør er lett å skifte. To stjerneskruer under brennern/på siden under, og en mutter ved regulatoren.

OBS når du har løsna mutteren, må du hekte av rensestrengen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prøv å testfyre brennern ute på trappa, og se om problemet løses med en gang.

Får du fyr under brennern/bål så steng regulator med en gang.

La brennern kjøles ned

Snu den på hode, slik at all uforgassa bensin kan renne ut.

Fyr opp på nytt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har du fortsatt problemer, så kontakt meg, så skal jeg gi deg telefonhjelp.

Posted

Takk for flotte tips - dette skal jeg prøve !

Har dessverre ingen bruksanvisning og har noen dårlige erfaringer med å skru fra hverandre "ting"(dvs har gått greit å få fra hverandre men verre å få sammen igjen ) :wink: så jeg er derfor kanskje litt forsiktig med å prøve...

Men dette hørtes helt overkommelig ut - 533'en har vært så bra at jeg kvier meg for å kvitte meg med den hvis jeg ikke må - men har som sagt vært litt problemer nå i det siste ....

Igjen - takk skal du ha !

Posted

Høres nesten ut som koks i generatoren.

Når du får fyr på 533, så kjør den for full fres et kvarters tid, og bruk rensenåla flittig når den er glovarm.

(rensenål= off)

Bruksanvisninga står på tanken :wink:

Du finner dessuten bruksanvisning på spiritburner.com