Gå til innhold
  • Bli medlem

Uranostraversen fra sør, 14. sept 2009, youtubelink


apetor

Anbefalte innlegg

Annonse

Jævlig bra!!!!!!!!!!!!!!!!!! Den skal du ha all ære av...både videoen og turen! Flott! Denne turen skal tas til sommeren. Burde vel egentlig ha tatt den den helga du var avgårde ser jeg....Det ble vel litt for heftig å filme på klatrepunktet, men jeg vet jo hva jeg har i vente der! ;) Igjen...flott tur i flotte fjell..og turglede!! Håper du kan lage flere slike snutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært en fordel med stegjern på Falketindturen. Gikk i utkanten av breen, den var ganske hard og glatt, kombinert med slitte fjellstøvler var det ikke ideelt. Oppunder toppen var det en liten travers på fem-seks meter over snø/is. Torde ikke gå der pga mangel på stegjern, den alternative ruta jeg måtte velge var bratt og også glatt pga is og snø. Møtte to karer med stegjern og tau, under nedstigningen fulgte jeg etter dem over breen.

Må si jeg er imponert over merittlista til deg og vennene dine 500fjell. Uranostinden og Falketind var mine to første "ordentlige" turer, er i 40-åra så det er mye å ta igjen, satser på noen traverser neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomenal video fra en flott tur!! Og en max dag! Møtte deg ved bilen i Koldedalen. Vi valgte Falketind, men måtte dessverre snu pga et lite uhell i løsmassene ved siden av breen. Fikk virkelig inspirasjon til å gå Uranostraversen etter dette. Magnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.