Gå til innhold
  • Bli medlem

Årer til Ally


virrma

Anbefalte innlegg

Ikke uenig med dere der. Jeg har også skrevet lenger opp at to padler bedre med bent shaft. :)

Jeg forsøkte å forholde meg til trådstarters spørsmål om solopadling. Jeg mener fremdeles at det er vanskeligere å padle solo med bent shaft. For å få til et fullstendig J-tak er det ikke så lett å padle med korte kjappe tak, som den bøyde åra inviterer til. Da bruker jeg heller lengre rette årer. Også pga at man må sitte lenger frem, hvor kanoen er bredere. I tillegg kan man ofte vinne på å ha et litt skjevt balansepunkt i kanoen for å bruke en forskjøvet vannlinje som ror. Da er ei lang åre bra.

Opplever heller ingen vesentlig uenighet Lompa. Som jeg skrev er jeg usikker på om en rett karbonåre fungerer bedre solo enn en bentshaft. Jeg synes imidlertid at det er greit på høyre side å få til J-tak i langsom takt alene (sliter litt mer på venstre side). Jeg foretrekker bentshaftårene framfor treårene og aluminiumsårene selv når jeg padler solo. Kanskje du har bedre rette årer enn meg?

De kjappe, korte takene en tar hvis en er to padlere går ikke solo. Morsomt å se hvor fort en kan padle med den teknikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

paddler wenonah 17,6",og bruker en bent shaft zre av karbon som kan kuttes til riktig lengde,131 cm.

den brukte jeg også til min ally 13,7". største fordelen er at du blir ikke så fort sliten , og holder ut lengere.

trenger en reserve åre å er veldig interisert i hvor martin fikk kjøpt bent shaft karbonåre til+ - 1400,

eller var det kansje en trykkfeil ?

paddlet telemarkskanalen i fjor,å planlegger samme tur i neste uke. fin natur og den anbefales..

god sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.