Gå til innhold
  • Bli medlem

Bruk av GisLink


Anbefalte innlegg

Har sittet å knotet litt på GisLink .

En veldig spennende kartside å bruke til kart leggeing etc...

Et par spørsmål har dukket opp 8)

1. Når jeg har lagt en rute jeg enten har gått, eller ønsker å gå, markeres denne som rød tråd over kartet. Når jeg ønsker å lagre/eksportere kartet, blir denne røde ruten min borte....Hva gjør jeg galt?? Eller går det ikke å lagre med min rute???

2. Er det mulig å få frem kartet med rutenett?????

På forhånd takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt problemet? Selv bruker jeg GisLink en del når jeg måler ruter eller skal vise ruta mi i rapporter.

Er det ikke bare å tegne ruta i GisLink og trykke Ctrl+PrntScrn, lime den i paint og skjære ut de deler av bildet som kun er kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å eksportere bruker jeg også mspaint eller Photoshop. Merkelig nok så lagres ikke alle tegnefunksjoner. Om man tegner en prikk blir den med ved export, men ikke linjen..

Du ordner rutenett enkelt ved å velge Kartlagsliste og deretter velge Støtte-tema Grunnkart.

Det er en annen funksjon i Gislink som er kjempekjækk. Det er at om man er grunneier på en tomt e.l så kan man zoome inn på eiendommen, med målebrevet inntegnet. Så kan man se huset (om det er oppført), og sammenligne med satelittfoto.. Dette er funksjonen Plansjekk :-) Jeg ble så imponert over at dette var såpass bra oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.