Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans helium jakke, glidelåsproblem


essem

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne jakka tidligere i uka, prøvde å reklamere i butikken i går uten at det nyttet. Problemet er at glidelåsen setter seg fast i en sydd kant ca 10cm før den er helt oppe. I 10 av 10 tilfeller setter den seg fast. Det er helt vanlig at glidelås setter seg fast i foret fikk jeg vite i butikken. Som om jeg ikke visste det. Men dette er altså ei jakke uten for, det skjønte de tydeligvis ikke i butikken. Den setter seg fast i en kant som jeg mener er sydd for nærme glidelåsen.

Første jakka jeg kjøpte løsnet et av strammestrikkene i kragen samme dag som jeg kjøpte den, jeg fikk byttet den i ei ny. Men prøvde ikke jakka siden den jeg fikk var helt lik. Trodde jeg.

Før jeg gjør noe mer tenkte jeg å høre her, hva syns dere?

5915_black.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var butikksjefen jeg snakket med. Har tenkt å kontakte Bergans selv, og det sa jeg når jeg gikk ut butikkdøra. Ville bare høre her om det er jeg som er for kravstor som vil ha ei jakke med en glidelås det går an å dra opp på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått sendt inn digitale bilder av problemet til Bergans, de er enige med meg. Den er sydd for trangt mot glidelåsen, de ordner ut. Honnør til Bergans for bra kundeservice og rask tilbakemelding. Tommelen ned for butikken som solgte meg jakka :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg fikk igjen jakka for litt siden, dvs de tok seg tydeligvis ikke bryet med å reparere. De sendte meg like godt en ny jakke. Og det er en ny modell med klare forbedringer i hetta. Det er nå to justeringsmuligheter i nakken/bakhodet (en tidligere) + det er lagt inn forsterkning i hettekanten for å hindre deformering i vind. Var over skoggrensa et par timer i går med vind opp mot liten kuling, med forbedringene i hetta oppleves den som en helt annen jakke. Og glidelåsen går som ei kule, fristende å dra tilbake til butikken der jeg kjøpte den. Men jeg lar det ligge.. Tar heller en stille protest og handler andre steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der, stikk tilbaken og fortell dem hvordan de bør behandle kunder. Egentlig ganske merkelig innstilling fra butikkens side, med tanke på hvordan Bergans sine servicestandarder er, og så og si alltid har vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har gjort er den absolutt beste løsning. Har sendt plagg til Bergans med beskrivelse om problemer. Svaret er alltid det samme. Slik kan og skal det ikke være. De har 5 års reklamasjon/garanti bla, på vanntetthet fikk jeg opplyst på tlf, med kontoret.

Fått nytt plagg hver gang. Servicen og kundebehandlingen deres er til å ta lærdom av.

Flott at flere enn jeg er så fornøyd med Bergans. Det vil vi som kunder tjene på vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stikke innom butikken igjen for å fortelle de at de tok feil kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg har diskutert den glidelåsen med de en gang for mye. Jeg er fornøyd med å ha fått det produktet jeg kjøpte, faktisk har jeg fått et bedre iom at hetta er klart forbedret :wink:

Ut fra mailkontakten med kundeservice hos Bergans fikk jeg et klart uttrykk for at de fører en viss kontroll med hvilke butikker som ikke er på bølgelengde når det gjelder hva som er reklamasjon og ikke. Derfor antar jeg at de selv vet å ivareta sitt ry gjennom å informere butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.