Peremann Posted December 27, 2008 Posted December 27, 2008 Hei Har vært noen tre- fire dagers turer nå med 111 n. Jeg innbiller meg at den mister trykket for fort i forhold til hva jeg husker den gjorde tidligere. Den brenner rent og fint, men den virker som den mister "piffen" etter et par minutter. kan det vaære en liten lekasje i trykktanken. Quote
runegutt123 Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 pakninga til påfyllingslokk. Ta den av, snu den med innsiden ut og prøv på ny. Sjekk også returventil i pumpa. (Presses pumpestemple ut etter at du har pumpa det inn, har du en lekkasje her) Quote
andreas_caveman Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Om du tømmer primusen for parafin, og pumper trykk, og deretter senker den ned i vann (f.eks i vasken), vil du enkelt se hvor lekkasjen befinner seg, og hvorvidt det opphører etter litt mekking. Quote
runegutt123 Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Man kan selvsagt bruke vannbøtta og leite etter feilen. Måtte ramse opp de to stedene en 111 kan finne på å lekke. Jeg gjetter på pakninga i tanklokket. Quote
Peremann Posted December 28, 2008 Author Posted December 28, 2008 Fine greier, da prøver jeg på det først. Ellers må jeg si at det er en "femmenal" fyringskilde. Omnifuelen får ligge på sleden som back up. Quote
Peremann Posted December 28, 2008 Author Posted December 28, 2008 Da har jeg testet det......Pakningen i lokket var knekt, eller at jeg knakk det når jeg tok det ut Er dette en stiv pakning, eller skal det være en myk O ring sak ? Er det gutta i drammen som har slikt? Quote
2takter Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Hei. Dette kan du få kjøpt hos Finn Hjelmerud i Nittedal tlf 90146536. Han har alt av deler til disse. Quote
Peremann Posted December 28, 2008 Author Posted December 28, 2008 Flotters, da kontakter jeg han Quote
runegutt123 Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 O-ringer med vaseline går greit. Ellers er pakkninger av nitrille suverene. Jeg har, hvis du trenger. Quote
Peremann Posted December 28, 2008 Author Posted December 28, 2008 Så bra ! Jeg er i ferd med å bli en 111 suporter...( igjen) Ettersom vekt ikke er et tema på de fleste turene mine, så seiler 111`n opp som klar favoritt......Nostalgi er noen ganger veldig sjarmerende... Quote
runegutt123 Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 111 virker, og det er det ikke alt jeg mener gjør. Håper på snø snart, sånn at jeg får testa julegavepulken, telt og et par 111. Har noen stykker nu, s¨nn rundt 7 og ungene har også en hver.... Quote
Guest Srx (Ron) Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Har en 111 som jeg må bytte bly pakninga på justerskruen på. Er ikke så enkelt å få denne på uten å skade den. Quote
Peremann Posted December 30, 2008 Author Posted December 30, 2008 Apropos den pakninga i lokket: Er denne stiv som standard, eller skulle den vært myk? Hvis den er stiv i utgangspunktet må det jo bli trøblete å bytte den ....Eller ? Quote
akt Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Den skal vere mjuk og bøyelig. Blir hard med åra og mange oppvarmingar. Som Runegutt skriv, nitrilgummi er tingen. Går fint med ein o-ring i passe dimensjon. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.