Gå til innhold
  • Bli medlem

Hansker


fred

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et par hansker som må være vindtette og ha et greit grep (skal brukes litt til jakt og skiturer). Gjør ikke noe om de er vanntette heller, men ikke noe must.

Noen som har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norrønas nye GoreTex jakthansker kjøpte jeg i høst. God passform og skinn i grepet. Fungerte bra det lille de er testet hittil. Vant testen i Jakt og Fiske. Er forholdsvis dyre (649,-)

OBS! Härkila og Seeland har noen modeller med "gummiknotter" i håndflaten. Styr unna disse. Gummiknottene og våt haglekolbe fungerer ikke!!!

Tro meg - har brukt Seeland sine i 2 sesonger, men de er nå "degradert" til turhansker.

Som et rimelig alternativ har du Magasinets Dovrefjell Pro. Denne har veldig god passform og et PU-antisklibelegg i håndflaten. Hvorvidt Hipora-membranen er skikkelig vanntett eller ikke, har jeg ike peiling på. Prisen er kr. 279,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med meg et par McKinley-hansker til 100,- bare for å prøve. Synes Härkila Pro Shooter var veldig gode, så tror jeg kommer til å gå for dem etter hvert. Hyggelig pris kontra Norrøna også, spør du meg...

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et par Dovrefjell Hunter Pro hos Magasinet i Trondheim. 279 kroner.

Disse er vanntette og vindtette, og holder nok fint vannet ute. Etter noen timer på jakt ble de imidlertid nokså klamme og fuktige fra innsiden, og når de skulle tas på igjen etter en pause inne i vindsekken var de utrolig kalde å få på hendene igjen.

Tror kanskje jeg vil foretrekke Forsvaret sine vindvotter m/ullvott inni... Forsøker det på neste jakttur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig sealskinz sykkelhansker. De har foreløpig blitt testet 3 dager på rypejakt hvor været stort sett var av type sludd med innslag av regn og våt snø. Jeg var varm og rimelig tørr på hendene hele tiden! Mine gamle seelandhansker var fulstendig ubrukelige i slikt vær selv om de visstnok skulle være vanntette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig sealskinz sykkelhansker. De har foreløpig blitt testet 3 dager på rypejakt hvor været stort sett var av type sludd med innslag av regn og våt snø. Jeg var varm og rimelig tørr på hendene hele tiden! Mine gamle seelandhansker var fulstendig ubrukelige i slikt vær selv om de visstnok skulle være vanntette.

Har også et par sealskin-hansker.

Positivt:

*Vanntett membran

*Tåler mye

Negativt:

*Er IKKE varme!

*En våt hånd har vanskeligheter for å komme inn i hansken.

*Lite bevegelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.