Gå til innhold
  • Bli medlem

G-Sport tilbud, Norrøna Paclite til hhv 999 og 699


bekiil

Anbefalte innlegg

Annonse

Var en test i villmarksliv hvor den fikk resultat fem av seks og ble kåret til best verdi for pengene. Ikke sikker når denne testen var, du kan finne den gjennom google, men den var basert på dobbel pris av dette tilbudet så det er nok en ok pris.

Men de er så klart utsolgt allerede... Jeg var innom flere av butikkene deres imorges. Men dette var egentlig som jeg forventet, G-Sport tar alltid inn veldig få varer av sine beste tilbud slik at de blir utsolgt den første dagen og de kan prøve å lure dem som kommer inn i løpet av resten av tilbudsperioden til å kjøpe en dyrere vare. De fortsetter så klart å reklamere for varen gjennom annonser på tv etc resten av perioden selv om absolutt alle butikkene deres er tomme... Skjønner ikke at dette er lovlig, men hva vet vel jeg.

Så hvis du trenger en ny jakke i nærmeste framtid gå innom en annen sportsbutikk som sikkert har et bedre tilbud på en annen vare, de fleste sportsbutikkene har høstsalg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en test i villmarksliv hvor den fikk resultat fem av seks og ble kåret til best verdi for pengene. Ikke sikker når denne testen var, du kan finne den gjennom google, men den var basert på dobbel pris av dette tilbudet så det er nok en ok pris.

Men de er så klart utsolgt allerede... Jeg var innom flere av butikkene deres imorges. Men dette var egentlig som jeg forventet, G-Sport tar alltid inn veldig få varer av sine beste tilbud slik at de blir utsolgt den første dagen og de kan prøve å lure dem som kommer inn i løpet av resten av tilbudsperioden til å kjøpe en dyrere vare. De fortsetter så klart å reklamere for varen gjennom annonser på tv etc resten av perioden selv om absolutt alle butikkene deres er tomme... Skjønner ikke at dette er lovlig, men hva vet vel jeg.

Så hvis du trenger en ny jakke i nærmeste framtid gå innom en annen sportsbutikk som sikkert har et bedre tilbud på en annen vare, de fleste sportsbutikkene har høstsalg nå.

'

Og denne kommentaren er basert på? Antakelse eller fakta. Vet hvertfall at på min lokale G-sport har de tatt inn 2-3 serier med både jakkene og buksene. For å ta noen andre eksempler så er det tatt inn 500 av de ullsokkene, også fordi de de gikk så fort tomme i fjor!

Hvis du noen gang har jobbet i en butikk, hadde du visst at det er noe som kalles et varelager som skal vedlikeholdes og det er ikke en fordel for noen at dette sprenges. Det er veldig vanskelig å beregne hvor mye man skal ta inn av en vare, spesielt når vi er godt inn i høsten, og det er over 20 grader ute og strålende sol mange steder i landet...

På den andre siden kan jeg godt være enig i at det ofte er de mest populære varene som går først - og ikke uten grunn. Og at det er rimelig irriterende når man kommer og de eneste størrelsene de har igjen er XXL :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow de tok inn flere sokker enn ifjor, ja da så....

Var innom tre G-Sport butikker den første dagen på et salg som skal vare en uke. Når to er utsolgt og en har 2 medium herre jakker da er det ganske åpenlyst at det er bestillt veldig få. Det samme skjedde feks forrige gang jeg så noe interessant i annonsen deres, og da reklamerte de for denne varen til og med lørdag langt ut på kvelden etter at butikkene var stengt. Når dette gjentar seg gang på gang da ser man en trend og kan gjøre opp sluttninger om hvordan ting foregår. Går ut i fra du ikke mener en butikken gir et tilbud for å være snill. Når en butikk selger en vare med liten avanse så er det pga de vil prøve å selge andre ting til kundene også. Finnes flere måter å gjøre dette på, feks har man den vanlige metoden, som jeg ikke har noe imot, hvor man prøver å overtale kunden til å kjøpe ekstrautstyr eller andre ting i samme kategori til full pris - også har man G-Sport måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig trenger man ikke å jobbe i en butikk for å skjønne at det er en ulempe å ende opp med varer på lageret som ikke selges. Men hvis de som står for bestillingen er så dårlig til å annslå antallene som det virker som du mener de er da burde de vel funnet seg en annen jobb.

Et eksempel på typiske salg: Man har et par varer med veldig godt tilbud, så har man noen av samme type vare med litt mindre tilbud, og så har man en del til full pris. Er ganske åpenlyst hva tanken bak slike tilbud er... Spesielt når de beste tilbudene alltid blir utsolgt i begynnelsen av første dagen. Hvis du ikke ser sammenhengen her så er du enten svært blåøyd eller du jobber i G-Sport og prøver å spille dum. De har så klart litt en del andre greie nok tilbud også, som feks sokker... :roll:, for de kan jo ikke gå helt tom for varene med en gang. Men i tvannonser etc er det varene de er tom for de bruker for å lokke kundene til butikken.

Det er ikke uvanlig måte, de fleste andre bransjer gjør vel akkurat det samme. Jeg skjønner at det ikke er god butikk å selge de beste tilbudene til alle som vil ha. Men jeg misliker framgangsmåten på hvordan svært mange holder salgene sine. Hvis dette bare hadde vært et lagerspørsmål slik som du prøver å framstille det som så kunne de gjort slik som Bohus gjorde på et salg for noen år siden, når en vare ble utsolgt kunne man sette seg opp på en venteliste. De bestilte deretter inn det nødvendige av varene fra leverandørene etterpå og kundene fikk varen til salgspris. Tror forøvrig de sluttet med denne praksisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enig med at det kan være ganske irriterende når man kommer til en relativt utplukket butikk, med bare størrelsene xxxxs og XxxxXL igjen. Spesielt når det bare har gått 1 dag, eller noen tilmer for den saks skyld, av tilbudet.

Men på den andre siden; da jeg var innom en G-sport forretning her for leden, visste det seg at de faktisk hadde bestil opp alle jakkene som Norrøna hadde på lager! Så det er ikke alltid like enkelt å supplere varer til slike landsdekkende tilbud! I stedet fikk jeg tilbud om å kjøpe en litt bedre Paclitejakke fra Hagløfs til så og si samme prisen (nesten 50% off), så det kom visst noe odt ut av det hele :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.