Asker_35 Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 Hei, Kona og jeg har tenkt oss et par fridager nå denne uka onsdag og torsdag og i den forbindelse lurer vi på om noen har et godt tips til et sted å gå i fjellet og ligge i telt, kun en overnatting. Kanskje gå en times tid, sette opp teltet et bra sted og så gå på en topp og end igjen til teltet?.. Noen ideer? Takker for all eventuell hjelp her mvh Sjur Siter
krølltopp Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 Hva med Høgevarde, toppen av Norefjell? Det er kort å kjøre for dere, og et hyggelig fjellområde (nesten) uten folk, særlig på hverdager. Flott utsikt. Siter
panda Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 Blefjell (Store-Ble) er veldig bra om sommeren synes jeg. Ganske variert terreng. Dessuten er det stort nok til at man kan finnes seg usjenerte steder og turer. Norefjell og Vikerfjell er også OK om sommeren, men personlig synes jeg begge de områdene egner seg vel så godt for skiturer. Fra Asker når du vel til Lifjell på et par timer. har vært lite der, men synes området virker fint. Siter
Propellen Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 Ja, som du ser så er forslaget mitt Vikerfjell. Eg er litt uviss på kor lang tid vi har brukt på å køyre dit, men det er overkommeleg også etter jobb. De kan setje frå dykk bilen innen ved Vikerkoia og gå oppover i lia. Nydeleg fjellterreng med fin fjellskog. Dagen etter kan de gå opp til toppen med det trivelege namnet Jøranfisen... Fin tur! Siter
500fjell Skrevet 25. august 2008 Skrevet 25. august 2008 Vikerfjell høres spennende ut. Selv kan jeg anbefale som tidligere sagt, Blefjell og Norefjell. Lifjell funker også veldig bra. Har hatt teltturer alle disse stedene, kjempemoro! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.