Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske - Gjendebu


Birin

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 uker senere...

Prøv med flue og dupp og ca. 1.2 meter fortom til flua. Kast i litt vind, og du vil garantert få fisk. Du kan godt prøve mark, men prøv heller da fritthengende markklyse på ikke altfor stor markkrok, evt. med glidedupp :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han i butikken anbefalte stangas lengde x 2 og det er jo drit langt, har ikke ferskvannsstang, en sånn combi greie. var ute å prøvde i stad og det blei veldig vrient med så langt fram til flua, så blir nok noe som du sier åge. 1.2 m noe rundt der, da gikk det kjempebra.

kjøpte en boks med våte fluer, enkle og doble, 20 stk så har litt å ta av.

prøver å fiske så mye som mulig mens jeg er der,åssen er fiske på kveld/natt?

hvilken str snakker vi? gram alsta.

:?

klar for tur!

og takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveld/natt er beste fisketida. Snakker om fisk opp mot kiloen i Gjende, noe mindre i småvann rundt omkring, men har tatt ørret på 1.2 kg i småvann oppe på fjellet også. Første gangen jeg fisket der oppe fikk jeg to ørreter på over kiloen på tre kast. Etter det har det blitt mange tusen kast uten antydning til liv. Sånn er det, enten treffer du, eller så blir det bom-bom. Det er det som er spennende med fjellfiske. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utoset i Gjende er et utrolig bra sted, men det er mye folk der. Det går ei dyp strømrenne ganske langt ute. Kommer du ut dit med en spinner har du veldig god sjanse på fin fisk! Blank som sjøørret utenpå og rød som hummer inni... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.