Gå til innhold
xoxojallagirl

Fins det bjørn i bymarka?

Anbefalte innlegg

Kanskje spørsmålet ikke var så dumt. Artikkel i Adresseavisen i dag. 

Ingen grunn til å bekymre seg.

C18D9AE2-DC4D-42F0-8848-1F4B6B84B29D.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.
Jeg forstår frykten, men faktisk så er det svært sjeldent at noen ser bjørn ute i skog og mark, unntakene er ofte på åter som jegere legger ut.

Her i området jeg holder til kan jeg i teorien oppleve alle våre fire store rovdyr, men dessverre så skygger de banen og holder seg unna. Drømmen er jo alltid å få se de på andre enden av ei myr, eller ås eller lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av xoxojallagirl
      Hei! Jeg og kjæresten prøvde oss på å telte på Samsjøen i går, men det kom utrolig mange store dyr som kom nærmere og nærmere, og jeg var sikker på at de skulle angripe! Er, som dere kanskje da forstår, livredd for store hjorter og elger og slike som ikke stikker av når det er folk i nærheten. Derfor lurte jeg på om dere hadde noen tips til plasser å telte i Trondheims-område som ikke har så masse dyr vandrende rundt? Og da spesielt store hjorter og elger osv. Trenger ingen tips til hva man skal gjøre i slike tilfeller da det ikke hjelper på skrekken, haha. Jeg vil veldig gjerne telte så håper dere har noen fine plasser å anbefale :) Takk på forhånd!!
    • Av supakris
      hei,
      jeg skal trolig til trondheim / harbak i juli. vurderer å kombinere dette med en flerdagers tur med telt - gjerne 5-7 dager. har sett litt på NorgePåTvers turen https://www.norgepatvers.no/ . den er merket som krevende uten at det er så innlysende hvorfor. beskrevet som flatt terreng. 
      skal være på Harbak en uke på slutten av oppholdet.. jeg er åpen for forslag om turer mot kysten også..
      Setter pris på input !

• Av Hammer
      Vi har begynt å lete etter spennende turmål for dagsturer/en overnatting med barn. Men ønsker gjerne og å finne flere slike. Ettersom det er i hovedsak ungene som leder ann, så er det begrenset med avstander man kan nedlegge. De mest kjente plassene har vi vært, så nå er vi ute etter hemmelig huler, gamle forfalne hytter, spennende lekeområder etc. eller severdigheter. Alle tips mottaes med stor takk  

• Av Postfrue
      Hei
      lurer på om noen har tips på hvor man kan dra på telttur i Trondheim og omegn? helst ikke hvor det er veldig mye folk, og hvor man evt kan kjøre bil/buss litt av veien (da vi bor i sentrum) . Vi er 2 stk nybegynnere og planlegger vår første telttur, så ønsker veldig gjerne tips om hvor man kan dra og generelt litt nybegynner-tips
    • Av Nils Martin
      Hei!
      Et kort spørsmål til dere som bruker Bymarka i Trondheim. Noen som vært i Bymarka nylig? Har tenkt oss en tur nå i uken, men er usikre på forholdene mellom Elgsethytta og Storheia ifht skotøy. Hvordan er terrenget på Bosbergheia? Bløtt og gjørmete? Mulig å gå i det hele tatt?
      Mvh Nils Martin
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.