Gå til innhold
gulvind

Hvilket fjellsportkurs?

Det er 511 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Jeg er i markedet for å delta på fjellsportkurs til sommeren, og ser det er en rekke arrangører som tilbyr tilsynelatende like opplegg til varierende priser.

Er det noen som har erfaring med slike kurs, og har tips og/eller anbefalninger å komme med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk den tråden her. Var på ukeskurs med Breoppleving i Lom ifjor sommmer for å lære naturlig sikring og klatring i fjellet. Var fornøyd med det.

Spørs hvilket nivå du er på da, hvis du kan sette sikringer og taulagsrutiner, men mangler fjellerfaring ville jeg sett etter et annet kurs med mer fjellturer.

Endret av Exentler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 511 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Friskluftsklumpen
      Hei, jeg lurte på om en fortsatt får 20% avslag ved kjøp av friluftslivutstyr på fjellsport.no?
      Hva er i så fall rabattkoden for 2018?
    • Av silskaal
      Hei!
      Eg er på jakt etter ny sovepose. Har ein gammal helsport Oppdal som er på tide å bytte ut. Har ikkje vore optimalt lagra, og har ofte vore kald i den. 
      Eg er ei dame på 170 cm. Har ein Mammut Tyin MTI vinter til vinterbruk (som kanskje er litt for lang, kor lang bør den eigentleg vere? Min er 200cm.. Men det var ikkje spørsmålet)
      Eg er på jakt etter ein tresesongspose, som ikkje kostar veldig mykje. Til no har eg sett på 
      Skjult lenke - logg inn for å se den 185 cm
      Skjult lenke - logg inn for å se den 185 cm
      Med rabatten på fjellsport kjem desse ned til 1500 noko som eg synes er ein grei pris å betale. Posen skal brukast i telt/friluft/hengekøye. Er ikkje ute når det pøsregnar, og har ikkje hatt så mange overnattingsdøgn ute no. Vil gjerne ha fleire, men pga ein kald pose så har dette uteblitt. I fjor gjekk eg til innkjøp av bamse extreme liggeunderlag og eit Exped Synmat UL 9 M. Eg har òg lakenpose i silke og regntrekk. 

Håpar nokon har tips eller råd til sovepose til meg 
    • Av 500fjell
      Jeg, Bjørn-Even og pappa var i sommer på klatrekurs med Breoppleving. Et bra kurs der vi fikk lært mye om taulagsrutiner, etablering av standplass, klatreteknikk, ledklatring, setting av mellomforankringer, navigasjon og det å kle seg i fjellet. Vi var alt i alt 9 personer. Kurslederne var erfarne klatrere ved navn Åsmund Norheim og Frode Haugen. Resten bestod av oss tre i tillegg til parene Frank & Nina og Øyvind & Kari. De første dagene var vi i Lom og trente i det lokale klatrefeltet Tronoberget. Deretter la vi BC på Berdalsbandet mellom Turtagrø og Øvre Årdal. Herfra tok vi lette fjellturer. En våt og kald tur mot Austanbotntinden som vi ikke kom opp på. Den andre turen gikk til Store Dyrhaugstinden. Ingen av disse toppene er utprega klatretopper. Det som stod i fokus var å selv kunne utføre det man skal gjøre når man skal sikre i fjellet. På et nybegynnerkurs som dette kunne ikke lederne slippe oss løs på eget ansvar ved bestigning av for eksempel Store Skagastølstind. Dette kan anbefales til de som har lyst til å få en innføring i det å klatre i fjell, vi fikk mye ut av kurset.

Du kan lese mer om Breoppleving sine kurs på www.bre.no

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.