AlieH Posted August 29, 2023 Posted August 29, 2023 Vi skal enten gå fra Åmotdalshytta til Grævudalshytta som er meget lang, eller fra Åmotdalshytta til Gammelsetra direkte. Begge stier har mye ur/steinete områder hvor man må hoppe fra stein til stein, som jeg oppfatter vanligvis som vanskelig, spesialt i regnvær. Hvilke av disse 2 stier er lettest? Hvor mange timer tok det? Quote
AlieH Posted September 1, 2023 Author Posted September 1, 2023 Hei, jeg fikk ikke noen svar, er det ingen som har gått in nærheten av Åmotdalshytta? Quote
MusicMan62 Posted September 1, 2023 Posted September 1, 2023 (edited) Jeg har gået fra Hallen til Grövudalshytten til Åmotsdalshytta forbi Loennechenbua og retur til Hallen i start juli 2020. Har også gået Grøvu til Åmotsdalen i 2017, høsten. Turen fra Hallen til Åmotsdalshytta tog os 2 dage. (vi teltede midtvejs). Det er en lang stigning op fra Grövudalen (uroligt smuk udsigt), og meget blokmark forbi Litlvatnet. Vi gik fra Åmotsdalshytta retur til bilen ved Hallen på 1 lang dag. Meget brant/ stejlt parti lige efter Loennenchenbua. Turen mellem Åmotsdalshytta og Loennenchenbua var præget af meget fast avsmeltet sne, som faktisk gjorde turen hurtigere. Edited September 1, 2023 by MusicMan62 2 Quote
AlieH Posted September 6, 2023 Author Posted September 6, 2023 Hei, takk for svaret! Hvor er Hallen? Quote
Recommended Posts