Gå til innhold
oDDi

Lofoten - Fisking og telttur!

Det er 1172 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Tjohei. Jeg og min turkompanjong har tenkt oss ett godt stykke nord, nemlig Lofoten. Planen er simpel, 2-4 dagers gåtur, hvor man kan gå i fra vann til vann for å prøve seg på litt fiske. (Ørret/Røye) Finnes ikke kjent i området, alt er av interesse. Noen tips til plasser/områder vi bør dra mottas med stor takknemlighet, planen er å dra på sensommren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solbjørnvatnet på Moskenesøya har en bestand av stor og fin ørret. Det er et stort vann, og dere bør ha båt. Det kan dere leie for en overkommelig pris, ta kontakt med Berres Bil og Båt på Ramberg.

I vannene ovenfor Nusfjord har jeg fått ørret, men jeg tror ikke det er storfisk der. Noen sier at det er bra fiske i det lille tjernet Rusvatnet (det ligger på nordøstsiden av Solbjørnvatnet, på andre siden av fjellet Tekoppstetten), men jeg har ikke prøvd der selv.

Det er mange flotte vann i fjellene mellom Reine og Å, men jeg vet ikke hvordan fisket er der.

post-8333-0-54843600-1430340585_thumb.jp

post-8333-0-39727800-1430340617_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solbjørnvatnet så spennende ut! Hvordan er det å ta en natt eller 2 i telt langs med vannet om det skulle vise seg å være bett?

Fant også det jeg tror er en fin rute rett ovenfor Svolvær, Nedre Svolværvatnet, Øvre Svolværvatnet, Stornøkkvatnet - Hørt noe om disse vannene? Jeg er ikke bortskjemt med stor fisk, så alt over 500gr er helt konge :) Om ikke annet, så sku en tru at turen i seg selv er ei gulerot :)

.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 1172 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Erik Haaland
      Langtur denne helgen fra Stavtjørn til Stavanger Turistforening sin hytte på Støle. Sol, knusktørt og mer multer enn folk på turen innover - men jeg noterte at Helseministeren hadde vært på besøk for noen dager siden, bevis godt nok på at det er god helse å gå turen. Det gikk 4,5 timer inn med en liten pause på stølen Hommi. 
      Skjult lenke - logg inn for å se den. 

Returen på Søndag gikk ned Søre Kvitladalen til STF hytta på Kvitlen (denne må dere besøke en gang!!), opp Nordre Kvitladalen til Hommi og så tilbake til Stavtjørn, totalt 35km begge dager og 10 timers trav, så det brant godt under føttene vel fremme ved bilen. Men turen tar jeg gjerne igjen!
      Skjult lenke - logg inn for å se den Fin start ved Stavtjørn  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Elva til venstre renner ned til Barbuvannet  
      Skjult lenke - logg inn for å se den  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Vakre Hommadalen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Hommi  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Hovlandsstølen til venstre   Skjult lenke - logg inn for å se den STF hytta på Støle  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Kjentfolk på besøk   Skjult lenke - logg inn for å se den Søra Kvitladalen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Reine Amazonas, bare litt mindre vann....  

Skjult lenke - logg inn for å se den STF hytta på Kvitlen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Opp Nordre Kvitladalen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Hadvardhomtjørna på høyre side  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Siste innspurt
    • Av NattUgle
      Hei 
      Skikkelig nybegynner her. Aldri sovet ute på fjellet før og skal ikke gå så langt

Jeg trenger et telt som er LETT å bære for sekken. 2 personer kanskje om jeg får en eller ei med der ute, uansett alenetur
      Skal sove på Hardangervidda på sommerstid
      Noen kjøpsanbefalinger, tips råd, erfaringer ute, kjøpshjelp?

Gjerne produkt linker tips råd

• Av Are Mehus
      Hei, dere. Har nettopp kjøpt et marmot fortress 3p telt. Enkelt å sette opp, men barduner og strammere er ikke montert i fra fabrikk. Strammere ligger i en pose, det samme gjør bardunene. Spørsmålet er: Hvilken knute bruker man for å feste bardunene på teltet, og hvordan monterer man strammere på de? Banalt spørsmål tenker dere, men har da ikke gjort dette før. Ting har kommert ferdig montert tidligere, og det er år siden 😬😳. Håper på noen tilbakemeldinger her som gjør til at jeg får montert teltet 100% da jeg skal på tur i morgen 🤠
    • Av Sprettball
      Hei! 
      Jeg skal gå fra Juvasshytta til Tyinkrysset i sommer (rett gjennom Jotunheimen) og det er første gang jeg reiser på tur og første gang siden jeg var liten at jeg telter på tur. Har sett over reiseruten på kart over oppmerka ruter og laget meg en egen tur-rute ut ifra dette. 
      Hvordan er turen fra Juvasshytta til Spiterstulen? Er det bratt ned til grusveien? Jeg spør fordi jeg har høydeskrekk og UT.no sa at dette var en krevende tur selv om det ikke er mange km mellom hyttene. Er det så bratt om man går om Heimresætre?
      Turen fra Spiterstulen til Gjendehytta er neste mål. Dette er en lang etappe og jeg legger inn en overnatting mellom (om ikke terrenget er veldig flatt og fint). Hvordan er terrenget i Urdadalen? Det ser ganske flatt og fint ut på kartet, men jeg spør for sikkerhets skyld.

Turen går så fra Gjendehytta, ned til Bygdin og mot Tyinkrysset. Hvordan er terrenget her?

Til sak nr 2
      Jeg har med meg en venninne og hun er veldig redd for at vi skal møte på bjørn, ulv, jerv eller rev. Av den grunn har jeg lagt ruta nærme hytter i tilfelle hun blir redd og vi kan gå litt nærmere en av hyttene. Er det mye rovdyr på fjellet eller kan jeg "trygt" ta henne med i Urdadalen og overnatte der uten mye lyd fra dyr utenfor teltet? Vil at denne opplevelsen skal bli fin for henne sånn at hun ikke blir skremt fra å bli med meg på tur senere

Ingen av oss har gått så langt før, i flere dager, men har gått topper med 15-18 km på 2-3 timer med god stigning. Planen er å komme fram til Tyin på 5 dager. Klarer vi det?

• Av Barflea
      Skal på tur til Iungsdalshytta tidlig i Juli. Er det noen som har tips om fiskemulighetene der? Jeg fisker helst med flue, men også med haspelstang.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.