Gå til innhold
  • Bli medlem

ryggsekk ca 100 liter


Gjest 79gr

Anbefalte innlegg

Hei, er ca 180 cm og tenker på å kjøpe meg en stor tur sekk. Må være med sidelommer, vurdere også pakkramme. Er det noen som har noen råd. Fint å høre noen egne erfaringer også. Har nå kun en 60 l og den er ALT for liten.

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er meget fornøyd med Nansen 100L. Den sitter godt på ryggen, og håndterer vekt bra. Ikke minst har norrøna klart å lage en 100 liters sekk som ikke veier nærmere 5 kg! 3,6 kg er finfint for en såpass diger sekk. Det er noen kilo spart for knærne.

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sjekket ut sekken du anbefalte. La merke til at den ikke har sidelommer, men kan festet på (stemmer det).

Er det noen greie patenter får å feste telt, eller der det lagt opp til at det skal plaseres inni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et skinnesystem for feste av sidelommer/netting og frontlomme/netting. Disse må kjøpes utenom. I tillegg er det lagt opp fester slik at du kan sette på reimer for å feste telt/liggeunderlag under. Hvis ikke må det være på en av sidene eller under topplokket. Jeg har aldri hatt med meg så mye at jeg har måttet feste teltet på utsiden. 100 liter er mye!

Topplokket kan taes av og har reimer for å brukes som rumpetaske ved kortere turer fra camp.

Jeg hadde Para Ranger Pack før, og synes de to sekkene har veldig lik bærekomfort (samme bæresystem).

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et skinnesystem for feste av sidelommer/netting og frontlomme/netting. Disse må kjøpes utenom. I tillegg er det lagt opp fester slik at du kan sette på reimer for å feste telt/liggeunderlag under. Hvis ikke må det være på en av sidene eller under topplokket. Jeg har aldri hatt med meg så mye at jeg har måttet feste teltet på utsiden. 100 liter er mye!

Har selv en Nansen 100 og støtter anbefalingen din, Aalstad. Jeg vurderte også sidelommer, men etter en del bruk har jeg ikke sett behovet. I hvert fall ikke på sommeren.

Jeg har også publisert et bilde hvor man ser hvordan jeg har pakket. Liggeunderlaget er spent vertikalt utenpå og teltet er plassert oppi. Tidligere har jeg også skrevet en kjapp omtale av Norrøna Nansen 100.

Mvh Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er ca 180 cm og tenker på å kjøpe meg en stor tur sekk. Må være med sidelommer, vurdere også pakkramme. Er det noen som har noen råd. Fint å høre noen egne erfaringer også. Har nå kun en 60 l og den er ALT for liten.

Håper noen kan hjelpe.

Om du klarer deg uten sidelommer har jeg hørt svært mye positivt om Gregory Denali Pro. Eneste kjedelige er prisen.

http://www.oslosportslager.no/produkt/gregory-denali-pro-100--115-l-ryggsekk-herre-6801.aspx

Vurderer selv også Bergans Alpinist II på 110 L

Har du bestemt deg?

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.