Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Hanwag Performance XCR?


knerten

Anbefalte innlegg

Er ute etter lette trekkingsko som skal kunne brukes til turer i fjell og skog når jeg ikke har tung oppakning. Sålene må sitte godt i terrenget og være stive nok til at jeg orker å gå i steinete terreng. Skal blant annet brukes til akklimatiseringsturene før toppstøt på Elbrus.

Etter å ha prøvd en haug med par så står jeg nå igjen med Hanwag Performance XCR. Den er god på foten min og relativt lett, MEN jeg er litt usikker på sålen. Det er ikke Vibram. Er den stiv nok og sitter den bra nok på variert underlag?

Har du erfaring med disse skoene?

Er det ellers andre sko som kan anbefales til min bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er meget fornøyd med Hanwagskoene. Har riktig nok ikke prøvd meg på noen lengre overnattingsturer med dem enn et par dager. Synes sålen sitter meget godt. Skoen gir god støtte, er slitesterk og lukter ikke py med en gang. De passer bedre på min fot en noen Merrelsko og Scarpaer som jeg har brukt før (men det er individuelt). Får god kritikk av Outdoor, se link:

http://www.outdoor-magazin.com/schuhe/test-hanwag-performance-xcr.188474.d_odc_produkt_testbericht.3.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt skoene mest i Nordmarka Et par 2-3 mils turer med sekk på ca 15 kg. Jeg har også gått en del i Hemsedal med skoene (opp og ned Skogshorn en del ganger). Synes de fungerer godt også i ur og steinete terreng. (Jeg har lite behov for ankelstøtte i forhold til de fleste jeg kjenner). Synes også lufting og vanntetthet er ok. De er greie å vedlikeholde. Skoene er også store nok til å bruke innleggsåle (SOLE).

Jeg har brukt dem i et års tid, også som hverdagssko. Ut fra det synes jeg også slitestyrken virker god.

Men som alltid med sko/støvler er det passform på din fot som er viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.