Gå til innhold
  • Bli medlem

Beitostølen, turforslag


hvalhai

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal til Beitostølen 13-15 juni, med damene på jobben.. :D

De har lyst til å gå en liten fin tur, kanskje med en topp de kan skryte litt av også :D .

Er det noen steder jeg kan dra de til, uten å bruke ski ?:D

Takker for alle forslag! (som jeg håper dere vil komme med :) )

Hilsen fra

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin LITEN tur, ikke noe problem.

1) Bitihorn 1607 moh. ca. 10 minutter kjøring fra BST til utg. pkt.

2) Skaget 1686b moh. 30-40 minutter kjøring til utg. pkt.

3) Synshorn, ca. 15 min. kjøring til utg. pkt.

Turene tar fra 1-2 timer opp til toppen, noe mindre ned igjen.

Litt lenger unna ligger Besseggen eller Knutshø som også er fine, men noe lengre turer.

Høyere opp tror jeg det fortsatt blir litt for mye snø på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de skulle jo skryte jo :D Og så ille er den ikke. Samme profil spør også om andre toppturalternativer til Surtningssue rundt Memurudalen i en annen tråd. Omgår man første hammeren helt i starten og klarer å styre klar av "blindveien" litt vest for toppen, er det egentlig Besseggnivå på det hele, men siste toppblokka kan se skremmende ut på avstand - det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Disse damene er nok ikke vant til å gå så lange turer, he he.

Så da blir det nok ikke Besseggen eller Knutshø.

Jeg har gått begge steder og jeg synes Knutshø var mer luftig enn Besseggen. Møtte noen i første fjellknausen på Knutshø, de kom hverken opp eller ned( kom vist ned etter en stund :D).

Tenkte litt på Bitihorn, vi bruker ikke så lang tid på den tror jeg. Skal sjekke i boka di Morten :D (Flotte bøker dere lager!)

Jeg håper bare noen av de blir med til syvende og sist;). Tar med meg hunden min, så får jeg ialle fall følge av noen, he he.

Takker for svar gutter!

Hilsen Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de skulle jo skryte jo :) Og så ille er den ikke. Samme profil spør også om andre toppturalternativer til Surtningssue rundt Memurudalen i en annen tråd. Omgår man første hammeren helt i starten og klarer å styre klar av "blindveien" litt vest for toppen, er det egentlig Besseggnivå på det hele, men siste toppblokka kan se skremmende ut på avstand - det er jeg enig i.

Skryte for dem, er vel at de har gått opp på et fjell og ikke bare shoppet, he he. Vel, jeg skal ikke ta alle under en kam der :D

Surtningssui turen blir nok uten disse damene :D. Da blir det med ei turglad venninne og Tara(hunden) :D

Hilsen fra

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg er ny på dette forumet, og ser at dette er en gammel tråd. Allikevel prøver jeg å vekke liv i tråden, med å spørre Hvalhai hvordan turen gikk?

Jeg har fått i ansvar for å planlegge en slags form for teambuilding tur med jobben. På jobben min er det også ganske mange damer, noe i samme gate som de du beskriver :P Jeg har tenkt at Beitostølen passer perfekt for anledningen, det var trossalt enstemmig om at det skulle bli tur i naturen i år :wink:

Etter et par timer med research har jeg lest riktig så mye bra på x-antall hjemmesider, men jeg synes ofte disse blir litt vel salgsfremmende, og ønsker å høre folks personlige erfaringer i tillegg :D Jeg har overhodet ingen tvil om at Beitostølen er utrolig praktfullt sted, men det er en fordel å sjekke om aktivitetene der passer for alle. Er ikke alle som er like vant med skog og mark, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Vandrer81 :) !

Du lurer på hvordan turen med damene på jobben gikk?

Jeg fikk med meg en av 9 stk! De andre reiste for å shoppe, så mye for å dra i fjellet med dem :lol:

Jeg tok med meg sjefen, hun var den eneste som hadde lyst på en tur. 66år og sprek som bare det :D .

Vi begynte å gå mot Bitihorn, men det ble et skikkelig snødrev. Kom ca 10 cm på kort tid. Vi fant ut at det var best å snu :D Til gjengjeld så møtte vi på en stor reinsdyrflokk :D

Turen ble bra, selvom det ikke ble noen lang tur :D

Det var enstemmig å dra til fjells på jobben hos meg også :D

Vet ikke om du fikk svar på det du lurte på, men det er mange fine plasser å dra til i nærheten av Beitostølen. Kommer bare an på hva du og ev turfølge har lyst til å gjøre.

Om du vil ha turer med eller uten overnatting, lange, korte, lette vanskelige, det er bare å spørre her inne på forumet. Det er alltid noen som vil hjelpe deg med forslag :D

Finn ut litt på forhånd, hva de forskjellige kunne tenke seg å gjøre. Da kan du ha noen alternativer klare.

For de som ikke ønsker å traske så mye i naturen, så finnes det jo SPA + noen shopping muligheter (Fagernes):wink:

Dere får sikkert en fin tur uansett :D

Hilsen Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Vandrer81 :) !

Du lurer på hvordan turen med damene på jobben gikk?

Jeg fikk med meg en av 9 stk! De andre reiste for å shoppe, så mye for å dra i fjellet med dem :lol:

Jeg tok med meg sjefen, hun var den eneste som hadde lyst på en tur. 66år og sprek som bare det :D .

Vi begynte å gå mot Bitihorn, men det ble et skikkelig snødrev. Kom ca 10 cm på kort tid. Vi fant ut at det var best å snu :-) Til gjengjeld så møtte vi på en stor reinsdyrflokk :D

Turen ble bra, selvom det ikke ble noen lang tur :D

Det var enstemmig å dra til fjells på jobben hos meg også :-)

Vet ikke om du fikk svar på det du lurte på, men det er mange fine plasser å dra til i nærheten av Beitostølen. Kommer bare an på hva du og ev turfølge har lyst til å gjøre.

Om du vil ha turer med eller uten overnatting, lange, korte, lette vanskelige, det er bare å spørre her inne på forumet. Det er alltid noen som vil hjelpe deg med forslag :D

Finn ut litt på forhånd, hva de forskjellige kunne tenke seg å gjøre. Da kan du ha noen alternativer klare.

For de som ikke ønsker å traske så mye i naturen, så finnes det jo SPA + noen shopping muligheter (Fagernes):-)

Dere får sikkert en fin tur uansett :D

Hilsen Heidi

Hehe det er forståelig at mange backer ut og velger avslapning og fritidssysler, er det ikke? :) Hørtes ut som en fin tur du og sjefen var på, selv om den ble kort. Jeg ser for meg at naturen i Beitostølen er ganske tidløs og praktfull uansett om man tilbringer 10 minutter eller 10 år :P

Om man vil ha svar, bør man ikke spørre, er det et ordtak som sier. Dette har jeg brutt for lengst og jeg hører daglig skrytehistorier i fra naturen med jaktlag og besteforeldre, men jeg er redd at de fleste backer ut når vi står ansikt til ansikt med Beitostølen :) Vi burde finne overnatting innendørs, men helst litt avsides slik at man må ut i naturen for å gjøre noe. Varm kakao, kaker og sofakos er ikke aktiviteter som er uerstattelige for å si det sånn :)

Ellers tar jeg med fiskestang, så blir det for ille så får vi seile hver vår sjø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.