Gå til innhold
  • Bli medlem

Dal-quiz


Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hilda(Innvik)dalen, med Glitregga langt bak? Hvis det er rett, og bildene er tatt på turen dere gikk om Storlogpiken, så kan det være vi har tatt samme runden: Inn dalen, opp Eidebreen, inn i siden av Sisiliekruna pga sprekken øverst i breen, til topps, og så om 1581 og Storlogpiken og ned igjen i dalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvikdalen er riktig. :D Vi kjørte til Hildastøylen, gikk opp dalen, så til Ceciliekuna (men rundet breen på høyresida). Returen gikk som du sa ned ryggen på Storlogpikjen. Mellom den ryggen og Hildastøylen går det en stilig morenerygg paralellt med dalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og vannet renner østover ?

Agno, det er ikke tydelig hvem du stiller spørsmålet til.

I mitt bilde strømmer vann mot øst. Men jeg mistenker at du stiller spørsmålet til det andre bildet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd at en hint gir bort svaret, men jeg skal prøve...

Den retningen vi går i (mer til høyre på bildet) er ikke langt fra en filmscene til en verdensberømt film.

Hmm, vi ser da Rallarvegen nederst? Må kanskje være et sted mellom Ustekveikja og Finsevann? Og filmen Star Wars? Eller er det kanskje på østsiden av Finse, ved Finsefetene? Men hva heter i tilfelle dalen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vi ser da Rallarvegen nederst? Må kanskje være et sted mellom Ustekveikja og Finsevann? Og filmen Star Wars? Eller er det kanskje på østsiden av Finse, ved Finsefetene? Men hva heter i tilfelle dalen...?

Gratulerer med riktig svar. Aner heller ikke hva dalen heter presist, men dette er utsikten du får når du har gått gjennom Kyrkjedøri retning Finse. Dette er fortsatt ganske høyt oppe over dalen. Elva du ser renner fra Finsevann mot Utsaoset. Og som RobinM sier ser vi Jøkulen i bakgrunnen.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror min dal var oppi Simadalen eller noe, skal finne det ut når jeg har pratet med fotografen. Slenger ut en ny:

Nå fant jeg ut riktige svar på min, det var Norddalen ovenfor Osa i Ulvik, det er Norddøla som renner ned. Bildet er tatt nøyaktig under Storhaug (614).

Men min nye quiz er fra en kjent U-dal på Vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.