Steggen Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Til ditt bilde: Bárrás, sett fra stien ned fra Gappoytta. Helt riktig! Må si pass på det nye bildet ditt.
ods Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Jeg tar heller ikke mattings sitt bilde. Men dere kan få enda en å bryne dere på.
mattings Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Skrevet 7. mai 2008 Helt riktig! Må si pass på det nye bildet ditt. Et hint til bildet mitt (https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=11343) som kanskje kan hjelpe: Den bakerste av toppene ses godt fra toppen av fjellet på bildet ditt.
Steggen Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Et hint til bildet mitt (https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=11343) som kanskje kan hjelpe: Den bakerste av toppene ses godt fra toppen av fjellet på bildet ditt. Jeg så litt på kartet, men jeg fikk det ikke til å stemme. Jeg har ikke alle kartene rundt Signaldalskartet, så kanskje derfor. Jeg er ikke så god til å kjenne igjen fjell Nå stikker jeg snart på tur til Reisadalen!
mattings Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Skrevet 7. mai 2008 Jeg så litt på kartet, men jeg fikk det ikke til å stemme. Jeg har ikke alle kartene rundt Signaldalskartet, så kanskje derfor. Jeg er ikke så god til å kjenne igjen fjell Nå stikker jeg snart på tur til Reisadalen! Hehe... Da får vel noen andre prøve seg da. Altså: * Fjelltoppene kan ses fra E6 * Den bakerste er godt synlig fra toppen av Bárrás (også kalt Paras), noe som indikerer at det er snakk om Troms PS Steggen: Du får rapportere om forholdene i Reisadalen når du er tilbake!
Nils Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Hehe... Da får vel noen andre prøve seg da. Altså: * Fjelltoppene kan ses fra E6 * Den bakerste er godt synlig fra toppen av Bárrás (også kalt Paras), noe som indikerer at det er snakk om Troms Gode hint her, så kanskje mulig for en søring. Kan prøve å gjette ut fra kartet: Toppen til venstre kan være Hatten/Háhtta (1075), mens den lenger bak til høyre er Otertinden (1356)? Lengst bak ser vi isåfall Lemetfjellet-massivet.
mattings Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Skrevet 8. mai 2008 Gode hint her, så kanskje mulig for en søring. Kan prøve å gjette ut fra kartet: Toppen til venstre kan være Hatten/Háhtta (1075), mens den lenger bak til høyre er Otertinden (1356)? Lengst bak ser vi isåfall Lemetfjellet-massivet. Du har selvsagt helt riktig! Det er mye man kan finne ut med litt hint og bruk av kartet, selv om man er søring. Bildet er tatt ifra Lyngsalpene i området mellom Lyngsdalen og Steindalen. ods: Kanskje vi trenger litt hint til bildet ditt. Er det fra nordlige deler av Nordland et sted?
ods Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 ods: Kanskje vi trenger litt hint til bildet ditt. Er det fra nordlige deler av Nordland et sted? Jeg skjønte at denne kunne være vanskelig. Men Nils klarte en fra samme området for ca et par år siden. Vi er ikke langt fra Bodø.
TL Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Ods sin var en real nøtt, men kan det være i området Mistfjorden / Sjunkfjorden? Legger ut en ny oppgave. Jeg skal fram til en kommunetopp sør for polarsirkelen.
Bjørn M Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Ods sin var en real nøtt, men kan det være i området Mistfjorden / Sjunkfjorden? Legger ut en ny oppgave. Jeg skal fram til en kommunetopp sør for polarsirkelen. Heter fjellet Hatten?
TL Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Heter fjellet Hatten? Et meget godt forslag, Bjørn, men du er nok noen mil for langt nord...
Bjørn M Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Et meget godt forslag, Bjørn, men du er nok noen mil for langt nord... Prøver igjen. Er det Kvigtind?
500fjell Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Blei en lang dag med konfirmasjonsfeiring, legger igjen en liten quiz før jeg legger meg. God natt!
TL Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Prøver igjen. Er det Kvigtind? Det er ikke Kvigtind, men du er ikke langt unna. Hint: fjellet er "viktig" for mange trøndere.
Joker Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 500fjell: Det er vel Okshornan ytterst i Ersfjorden på Senja.
500fjell Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 500fjell: Det er vel Okshornan ytterst i Ersfjorden på Senja. Riktig
mattings Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Skrevet 12. mai 2008 Det er ikke Kvigtind, men du er ikke langt unna. Hint: fjellet er "viktig" for mange trøndere. Da må del vel være Jetnamsklumpen, høyeste fjell i Nord-Trøndelag, på grensen til Nordland? Slenger ut en ny en fra Troms.
TL Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Da må del vel være Jetnamsklumpen, høyeste fjell i Nord-Trøndelag, på grensen til Nordland? Blink!
mattings Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 Hint til bildet mitt, https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=11469: Alle som har vært på det høyeste fjellet i Troms har antakeligvis enten vært på, gått forbi eller sett denne toppen...
hshanssen Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Mattings: Det må være Holmbukttind. 1666 meter høy? Mener å huske at navnet ikke står på kartet.
mattings Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 Det må være Holmbukttind. 1666 meter høy? Mener å huske at navnet ikke står på kartet. Helt riktig! Holmbukttind er ikke avmerket med navn på kartet nei, vet ikke hvorfor. Det er jo masse fjell her oppe med navn som ikke står på kartet, så kartverket følger tydeligvis ikke helt med... Jeg prøver med et nytt fjell. Dette er godt kjent i fjellklatringsmiljøet vil jeg tro...
mattings Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 Liknet litt på Vågakallen?? Joda, riktig det, det er Vågakallen. Var nok litt for lett gjennkjennelig... Jeg får prøve med et nytt fjell, også dette fra Lofoten, men jeg vil tro det er litt vanskeligere. Hint: Navnet kan nok virke støtende/brutalt for noen...
mattings Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 Hva med Helvetestinden (602)? Hehe... Den kom kjapt! Det er Helvetestinden på Moskenesøya ja. Ligger ved Bunesstranda, ei fantastisk flott svær sandstrand med midtnattsol rett inn! Kommer til den ved å ta båten fra Reine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå