Gå til innhold
  • Bli medlem

Friluftsliv og utdanning


Østers

Anbefalte innlegg

Noen her inne har gått friluftslivslinja i Bø. Andre har sikkert tatt andre tilsvarende utdanninger. Hva finnes av muligheter? Hva anbefales? Hvordan er f.eks Friluftslivvegleder-utdannelsen v NIH?

Hvordan er linja i Bø, eller Volda feks?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jeg har selv et år fra friluftsliv i bø. Jeg var veldig fornøyd med opplegget. Allikevel må det sies at for noen som har drevet mye med friluftsliv må se på all opplærin ved skole som en læringsituasjon. Alle temaer ferdigheter begyner første år i bø fra grunnen av. i tilleg synes jeg all planlegingen som skulle ned på papir var noe kjedlig. Ikke fordi det egentlig var unødvendig men fordi mye av det vi terpet på var ting jeg tok som en selvfølge. Av alle som går og begynner på friluftsliv i bø er det alt fra nybegynnere til meget erfaren i det og være ute på tur mens andrehar mye pedagogik fra før. Andre steder som idretslija sin friluftslije ved iddretshøyskolen tror jeg du må dokumentere en del erfaring i friluftsliv på forhån for å begyne. det er mulig dette hever nivå noe i friluftsliv men ikke i ped og andre fagområder som også kan anses som viktige. Alikevel kan jeg trygt andbfale bø som friluftsudaning da det var et uforglemelig år med mye læring og opplevelser.

Lykke til med dinne valg! hva du enn velger blir det nok et br år! å få seg en ofisel kompetanse er jo uhldigvis blitt mye fokusert i arbeidslivet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I Volda er det mellomfag som kreves at du har gått idrett eller friluftsliv først.

Som på alle friluftslivskoler er det mye kjedelig teori, men jeg tror ikke det er noe værre her enn andre steder.

Det praktiske er svært bra, og kanskje spesiellt skredkurset. Ola Einang har erfaring få andre lærere kan vise til.

Den store fordelen med Volda er at naturen er mye råere der enn andre aktuelle steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.