Gå til innhold
  • Bli medlem

Snø på Hardangervidden 10-17desember?


johnpd

Anbefalte innlegg

Annonse

Vanskelig å si hvordan snøforholda er på den tida, det kan variere mye ifølge statistikken. Vanligvis er det mer snø desto lenger vest på vidda du kommer. Legger du turen lenger vest enn det du har planlagt er nok skiforholda uansett bedre. Du får vel bare følge med på snøkarta på senorge.no

I fjor var jeg i Haukelifjell-området i begynnelsen av januar. Det var veldig lite snø ved Haukeliseter, men nok til at skia kunne brukes. Så fort vi kom opp på fjellet nord for Haukeliseter var det mye mer snø. For fire år siden gikk jeg fra Haukeliseter til Finse den 16-20 desember. Da var det mer snø og gode forhold. Det planlegges tur til vidda for min del også nå i desember, men i uka etter du skal ut. Nøyaktig hvor turen legges bestemmes ikke før uka før, når snøforholda kan vurderes bedre. Men sjangsen er nok stor for at det blir på vestvidda et sted pga nettopp snøforholda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
hvordan gikk det med denne turen. Vurderer å gå mottsatt vei, fra rjukan til geilo.

har du noe rutebeskrivelse og hvor mange dager brukte dere.

Hei, jeg gikk ruta Ustaoset-Rjukan på ski, 1. mai helgen 2007. Veldig fin tur, her er link til en tråd der jeg skrev kort om turen med noen bilder:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=8929&highlight=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.