Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en Mountain Equipment glazier expedition. Den holdt ikke i kulden. Meget skuffet. I tillegg løsnet strammemekanismen inne i posen hele tiden (den ble bare holdt på plass av en spinkel festeanordning).

Derfor blir det ny pose! Helsport Svalbard x trem koster, men er den god nok? Må kunne tåle Canada hvis jeg skal ta en Monsen om noen år.

Budsjett 10k

Annonse
Skrevet

Hvor kaldt var det da denne posen ikke holdt mål og hva lå du på av liggeunderlag?

Personlig ville jeg ikke kjøpt en sovepose som skal holde til en tur jeg kanskje skal ta om noen år. Men det tydeligvis mange som er uenige med meg for jeg ser en del "ekstreme" soveposer på Finn.no hvor de enten ikke er brukt eller kun brukt et par ganger. Hvis du vil kjøpe nytt og har et budsjett på 10k så må du nok se hva som kommer på salg. Men det er greit å ha en liste med kandidater og prisvarsel på prisjakt.no

En sovepose som funker til en vanlig norsk vinter kan suppleres med en ytterpose/quilt for de ekstra kalde nettene.

Skrevet

Jeg har samme pose, og har brukt den 3 ganger. En gang i -3C, men da var den alt for varm. En gang i -9C med en Exped megamat (r=5-6-ish). Da opplevde jeg den som kald. Gang nr. to var det i -20C og da hadde jeg Exped downmat (r=8) og varmeflaske og det gikk helt bra. Går du på do om natta? Jeg tror at dersom man går på do i -5-10-20C i bare undertøyet blir man småkald og da får man aldri opp varmen igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.