Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjell Iver skrev (35 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk blir så indignerte over litt diskret kritikk

For meg så virker det som du henger deg veldig opp en en detalj i prosjektet, og da ikke anerkjenner prosjekt som en bragd. Litt som å si at, nei prøv igjen med 6 nye år ute, uten etterforsynig denne gang. Sammenligning mellom NPL og følgebil blir litt tynn.

Annonse
Skrevet (endret)
Kjell Iver skrev (24 minutter siden):

Er det ikke en detalj her som du overser? Det er forskjell på å gå Canada på tvers dag etter dag i en

Nope, Lars fikk etterforsyning han og, mange av ettappene gikk 30-40 dager. Lengste var fra sommer til høsten før snøen, med etterforsyning via fly. Noen årsiden jeg har lest boka. Han var ikke sammenhengene på tur i 3 år. 

Hvid du hadde fulgt med når han faktisk gjennomførte turen, så ble lagt ut jevnlig oppdteringer på larsmonsen.com eller no, hvis jeg ikke husker feil, det som var datidens SOME i 2000/2003.

Forskjellen er nok at det hakkere villere i Canada.

Han legger mye ute på youtube kanalen om dagen. Det ligger ute en jule kalender med 24 episoder med tilbakblikk. Disse er gratis.

Endret av Dompappen
Skrevet (endret)
2 hours ago, GrendelRaptor8 said:

Flotte foreldre som stiller opp.

Akkurat det der tenker jeg på. At han som godt voksen mann er avhengig av sine egne aldrende foreldre som stiller opp, men å stille opp som forelder selv til sine barn med hjelp som de trenger i ung voksen alder blir tilsynelatende neglisert. 

Endret av Martin HJ
  • Takk 1
Skrevet (endret)
Kjell Iver skrev (10 timer siden):

Det er vel ikke noe problem, annet enn at hele konseptet med "Her skulle ingen tru osv" er at folk overlever på grensen av det mulige i en moderne samfunn, og at han Barstad gjør dette med god hjelp av sine eldre hjemme uten at dette blir belyst så veldig mye i det programmet

Der tar du helt feil. Ingen som har vært med i «der ingen skulle…» har levd selvberget uten kontakt med omverden. Selv de som har bodd på de mest øde steder drar ut for å handle, treffe folk etc.

Jeg vil tro at av alle som har vært med i løpet av alle sesongene så er Barstad den som har hatt minst kontakt. Fordi han aldri har dratt inn til sivilisasjonen en eneste gang på 6 år.

Og hjelpen han får av foreldrene er veldig godt belyst i programmet. Sekvensene med hans foreldre er både mange og lange. Og utenom programmet når han blir intervjuet i podcaster, tidsskrifter etc så forteller han jo ofte om dette.

Man må også huske på når man ser programmet:

1. det er NRK som har klippet og redigert episoden. Ikke Barstad.

2. Kanskje NRK ville at fokuset skulle være på han som programmet handler om? Monsen programmene handler jo lite om at Trine Rein er hjemme og mater hunder og betaler regninger.

Endret av GrendelRaptor8
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Dompappen skrev (17 timer siden):

Nope, Lars fikk etterforsyning han og, mange av ettappene gikk 30-40 dager. Lengste var fra sommer til høsten før snøen, med etterforsyning via fly. Noen årsiden jeg har lest boka. Han var ikke sammenhengene på tur i 3 år. 

Hvid du hadde fulgt med når han faktisk gjennomførte turen, så ble lagt ut jevnlig oppdteringer på larsmonsen.com eller no, hvis jeg ikke husker feil, det som var datidens SOME i 2000/2003.

Forskjellen er nok at det hakkere villere i Canada.

Han legger mye ute på youtube kanalen om dagen. Det ligger ute en jule kalender med 24 episoder med tilbakblikk. Disse er gratis.

Jeg planlegger en lignende tur. Planen for å gjøre det "lettere" er etterforsyninger underveis på etappene. Koster ca 60k bare i fly utgifter. Men det har jeg budsjettert inn.

Monsen etterforsynte kun når han kom til landsbyene

Endret av Minimonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.