Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en periode fri mellom jobber nå, frem til januar. Har aldri vært nord på vinteren før, og kjenner at jeg lengter SÅ til kulde, stillhet og kanskje nordlys? Jeg elsker å gå på fjellski, og har veldig lyst til å gå Finnmarksvidda. Har ikke lyst til å gjøre det alene, men tenker likevel å kanskje ta turen nordover nå som jeg har mulighet. Ser at det er ganske billige billetter til feks Alta, og vurderer å ta ti dager i starten av desember. 

Noen som har noen turtips i området? Eller kanskje noen andre gode tips? 

På forhånd takk!

Annonse
Skrevet

Hadde jeg hatt fri 10 dager i desember og flybillet til Alta ville jeg dratt tilbake til området vi gikk i i sommer, nemlig fjell-og viddelandskapet mellom Alta og Reisadalen, men da med ski og pulk!

Der finner du et skikkelig digert landskap. Enkelte områder er evig flate, men nærmere Reisadalen er det store slake terrengformasjoner. Fort gjort å lese seg litt blind på kartet med tanke på høydemetere, men det er aldri skikkelig bratt selv om det kan bli noen seige motbakker.

Tar du en taxi ut på E45 er det bare å starte turen rett fra veien omtrent om det er snø opp grus/ATV-veien opp mot Vuossagalvarri.

Området jeg tenker på, i kart:

IMG_7607.thumb.png.ff7766c516f4c11339e09deaa4f53f0a.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.