Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ser på denne turen nå https://ut.no/turforslag/1112156844/fieldfare-ruta-i-tafjordfjella-historisk-vandrerute siden du kommer tilbake der du starter passer det fint da jeg har bare en bil og ingen sjåfør ekstra. Hmm

Jeg har så langt hatt 3 telt turer, men bare på fjell i nærheten der jeg har sovet en natt, og en tur der jeg var ute i 3 dager med mye aktivitet.

Har lyst og dra til Reinheimen nasjonalpark da jeg bor i nærheten av Molde og det er kort veg med bil til Rauma.

Lurer på hvilken innfallsport jeg skal starte turen min ved, noen anbefalinger? Hvor skal jeg parkere

Jeg har lite erfaring så tenker ikke og gå de største bratteste toppene men heller ta det forsiktig å heller besøke igen senere for å gå trolltindan og de store dramatiske toppene.
- Kanskje en rute der du går litt flatere i dal og forbi diverse hytter man kan bruke om man vil.

Jeg tenker å være ute i 3-4 dager, og telte ved vatn er ganske viktig for meg så jeg kan bade meg.

Hadde vært fint å kanskje spotte villrein med liten kikkert eller andre dyr.

Er det mobilnett?

Ser det blir ned til  0-5 grader om natten nå og 11 om dagen, er meldt fint en uke fremover, har netting undertøy, ullundertøy, ullgenser og helt ok klær og en litt tynn syntetisk pose ned til -5 så skal gå fint med klær, men tåler litt kulde.

Kan hende jeg låner fiskestang og prøver meg for første gang der

Noen som kan anbefale en rute til en som har for mange valgmuligheter .

Endret av Alex Øverland Holen
Annonse
Skrevet

Hva med å kjøre inn Brøstdalen til der man parkerer for Pyttbua?  Gå sti til Trollbua/Trollkyrkjetjønna og så på østsiden av Benkehøa langs Glupvatnene ned til Torsbu og DNTløypa tilbake til bilen via Pyttbua. Mobildekning kan man se langt etter så lenge man ikke rusler en tur opp på en av toppene.

Skrevet
graham skrev (8 minutter siden):

Hva med å kjøre inn Brøstdalen til der man parkerer for Pyttbua?  Gå sti til Trollbua/Trollkyrkjetjønna og så på østsiden av Benkehøa langs Glupvatnene ned til Torsbu og DNTløypa tilbake til bilen via Pyttbua. Mobildekning kan man se langt etter så lenge man ikke rusler en tur opp på en av toppene.

Ja kanskje det, får se på kart og forberede litt, veit ikke hvor noen av disse plassene er eller hvor lang ruten blir

Skrevet

Godt med plass for bil der stien starter opp til Reindalseter. Nok av vann, men litt kjedelig med oppdemning av Veltdalsvannet. Har kun gått til Veltdalshytta og retur samme vei, da det var for mye snø i Veltdalen. Er stigning stort sett hele veien, men grei sti...bortsett fra noe bratt langs vann 1094

Skrevet

Ok akkurat nå så tror jeg kjører til zakariasvatnet og går derifra, jeg lastet ned alle kart offline på mobilen, så får vi se hvor langt ferden går 😆 Har nokk av klær å kjøpe mye mat pluss fiskestang (første gang fiske) så skal gå fint, må benytte solen før det er forseint.

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.