Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Skrevet

Jag gick förra året i Jotunheimen och skulle leta väg upp till en tältplats vid sjön på väg upp från Spiterstulen upp mot Glittertind och satt den gröna säcken i låga gräset i en slänt och trots att jag memorerade lite hur det såg ut tog det nog minst en halvtimma ev 1 h att hitta säcken igen.

Jag hade GPS och skulle märkt ut platsen i GPS och hittat säcken direkt.

Som resultat kom jag sent iväg mot toppen och var på 2350 m då det drev in dimma vid ca 20.00 och jag fick vända,kanske hade jag nått toppen om jag ej förlagt säcken.

Jag hade som tur pannlampa med och fick anv av den i ca 45 min på nedgång mot tältet som lätt hittades då det låg nära sjön och ev så syntes reflexer på tältlinorna det har jag isf glömt.

Förr märkte man ut tältet med något färgglatt tyg eller pryl när man gick till toppar och hittade ofta snabbt sitt tält(jag hade nog även märkt mitt tält nu fast blå/grönt.

I år hade jag reklamerat säcken och fick en svart ist i retur och hade i Breeheimen varit ännu svårare att hitta pga något mindre vegetation än Jotunheimen.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.