Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hmm. Konas 5-6 år gamle Alaska 75 har en såle som sitter ganske fast og som jeg ikke får tatt ut med fingrene eller forsiktig lirking med vanlig spisekniv. Jeg har ikke tatt sjansen å bruke makt siden vi nå skal selge de etter at hun har byttet til Xplore. (Byttet var delvis pga. at foten hennes hadde blitt større, så hun gikk fra Alpina Alaska i 37 til Alfa Skaget i 38). Sålen på Alaska virker til å ha en hard underside, som kanskje er deler av forklaringen (sammen med overdelen) på at de er stivere enn en del andre 75mm sko med støpt gummisåle.

Bortsett fra at de er litt smale og snøringen med tøyhemper fungerer middels, så syns jeg Alaska 75mm og BC ser veldig bra ut. Jeg er dog litt skuffet over at XP/Xplore-versjonen er litt lavere og mangler en hempe på skaftet, spesielt siden Alpina også har Pioneer-modellene på Xplore som er myke og fine for de som ønsker det. Vi har kjøpt Alfa Skaget til Xplore som ligner en del på Alaska 75/BC, men mangler membran. Snøresystemet på Skaget var også bra, men er nå endret til å bli mer likt Alaska.

Endret av rokkitan
  • Liker 1
Annonse
Skrevet

Prøvde i går å løsne sålen på min Alaska, men fikk som rokkitan heller ikke løsnet den. Gikk ikke så langt som å prøve med kniv eller skrutrekker, men den satt i hvert fall godt nok til at mine fingre og negler ikke klarte å få noe som helst til å løsne av den grå sålen som lå nedi.

Skrevet
simson skrev (44 minutter siden):

Prøvde i går å løsne sålen på min Alaska, men fikk som rokkitan heller ikke løsnet den. Gikk ikke så langt som å prøve med kniv eller skrutrekker, men den satt i hvert fall godt nok til at mine fingre og negler ikke klarte å få noe som helst til å løsne av den grå sålen som lå nedi.

Rart.

Jeg måtte sjekke på mine nå. Den grå innesålen er bare en helt vanlig løs skosåle som jeg lett tar ut med en finger. 

Tydeligvis forskjellige varianter ute å går da. Jeg må aldri kvitte meg med mine 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.