Jump to content

Recommended Posts

Annonse
Posted

Spændende projekt. Vil du fortælle om dine bruger oplevelser af dem, gerne hvordan de arter sig i dårligt vejr.

Ser frem til at høre om dit anorak projekt.

• Like 1
Posted

Takk for denne :-) Ser fram til å høre om erfaringer. Og; er det mulig å lage / farge  den i mørkere farger? Til sommerbruk synes jeg så lys farge er for...lys.

• Like 1
Posted (edited)
Flyalf skrev (3 timer siden):

Takk for denne :-) Ser fram til å høre om erfaringer. Og; er det mulig å lage / farge  den i mørkere farger? Til sommerbruk synes jeg så lys farge er for...lys.

Selv så prøver jeg å bruke ufarget stoff, men det går fint an å både kjøpe farget stoff og (det fine med naturstoffer er at man kan) farge selv. Har selv tidligere brukt Dylon som de selger på Panduro og er enkel å bruke i maskin. Min erfaring med den er hovedsakelig med bomullsklær, men den kan også brukes til lin og viskose.

Husk at når man farger selv så må man være forberedt på farge-transfer i større grad enn kjøpte plagg til å begynne med. I tillegg så kan man jo også eksperimentere med plantefarging, men det vil normalt ikke gi like kraftige og klare farger som kjemisk fremstilte farger. 

Edited by Krisss
  • Like 1