Gå til innhold
  • Bli medlem

Kompresjonssekk til sovepose og tarp


Anbefalte innlegg

Sikkert et velkjent problem dette, men jeg har en gammel (men lite brukt og like fin) billig sovepose fra Helsport. Den funker, men den er ca. 55x25cm. nedpakket i den medfølgende posen. Som det forøvrig er vanskelig å dytte den nedi. Jg har også en 4x3m tarp som jeg kunne tenkt meg å få komprimert så mye som mulig.

Hvilke kompresjonssekker anbefales og hvile størrelser bør jeg gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
foroll skrev (7 minutter siden):

Hva er målene på denne sekken? Vil min pose i det hele tatt passe ned i denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (4 minutter siden):

De kommer i forskjellige størrelser. image.thumb.png.83284d27efbbb705bd1f642ff92b864a.png

Ja, det ser jeg. Men det sier ikke meg veldig mye siden jeg ikke vet målene på sekken. Kun hvor mange liter den rommer. Siden min sekk er ca. 55x25x25 cm. så vil det med mitt høyst usikre regnestykke bety at sekken jeg har nå er på rundt 27 liter?

Den største sekken på bildet over er på 20 liter. Hvis det stemmer, så vil vel ikke denne passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez skrev (58 minutter siden):

Ja, det ser jeg. Men det sier ikke meg veldig mye siden jeg ikke vet målene på sekken. Kun hvor mange liter den rommer. Siden min sekk er ca. 55x25x25 cm. så vil det med mitt høyst usikre regnestykke bety at sekken jeg har nå er på rundt 27 liter?

Den største sekken på bildet over er på 20 liter. Hvis det stemmer, så vil vel ikke denne passe?

Får soveposen din plass i 2 10-litersbøtter om du stapper moderat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker M på 3-sesongssoveposen: Western Mountaineering ultralite, ca. 800 g

Jeg bruker XL på vintersoveposen: Helsport Rago X-trem, ca. 1,6 kg

Hvis det gir en pekepinn. I spesifikasjonene til soveposen din er det sikkert oppgitt et volum. Anbefaler å kjøpe en pakkpose som er betydelig større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 hours ago, Bjerknez said:

a, det ser jeg. Men det sier ikke meg veldig mye siden jeg ikke vet målene på sekken. Kun hvor mange liter den rommer. Siden min sekk er ca. 55x25x25 cm. så vil det med mitt høyst usikre regnestykke bety at sekken jeg har nå er på rundt 27 liter?

Den største sekken på bildet over er på 20 liter. Hvis det stemmer, så vil vel ikke denne passe?

Om du googler litt kjapt så finner du dem større også. image.png.948262c0b29bc9c147f9133059714873.png

 

Jeg pleier dog å stappe litt som @Espen Ørud er inne på. Bilde nedernfor er eksempel på min komprimerte sommerpose (for bruk i lavlandet, sør norge), i oppevaringstrekket så er volum på denne som en normal sovepute. image.png.e708de8910524cf243b185f906320a60.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StS posene er gode valg. Det er lurere å kjøpe de for store og bruke de til sovepose + klær.  En M 15 til 5 liter volum veier 130gr. Selv synes jeg at jeg får like god plass med en liner inni sekk og stappe pose og klær nederst i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terka skrev (På 7.5.2024 den 12.56):

 

Om du googler litt kjapt så finner du dem større også. image.png.948262c0b29bc9c147f9133059714873.png

 

Jeg pleier dog å stappe litt som @Espen Ørud er inne på. Bilde nedernfor er eksempel på min komprimerte sommerpose (for bruk i lavlandet, sør norge), i oppevaringstrekket så er volum på denne som en normal sovepute. image.png.e708de8910524cf243b185f906320a60.png

Hvilken sovepose er den som er avbildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.