Gå til innhold
  • Bli medlem

Ser etter ny frilufts kniv. Har sett på 2 stykker.


Eirik refsnes

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Annonse

Jeg jadde en brusletto kniv en gang som jeg kjøpte ett par år før millitæret. Den lignet veldig på dagens "Bamsen". Knivbladet løsnet fra skaftet etter at jeg hadde kappet noenmkvister til et bål. Jeg dro tilbake til butikken samens med min far som måtte jobbe hardt for at jeg skulle få en ny kniv. 

Jeg var jo bare 16 ish år den gangen å det var jo en dyr og fin kniv for meg, så jeg turte sjelden å bruke den i frykt for ødelegge den igjen. Jeg hadde med denne kniven inn i militæret, men den overlevde ikke den første øvelsen da knivbladet igjen løsnet fra håndtaket. 

Jeg tror det må være den den desidert dårligste kniven jeg noensinne har eid. Den kostet den gangen rundt 500 kroner mener jeg å huske. Det er da ca. 32 år siden. 

Så Brusletto har jeg en desidert dårlig magefølelse for. 

Derfor er jeg mest lysten på fulltange kniver hvor knivbladet går gjennom hele skaftet. Da skal det vertfall mye til for at det løsner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.