Gå til innhold
  • Bli medlem

Isolasjonsplagg, Arcteryx atom heavyweight eller Norrøna Trollveggen primaloft100


oddeiste

Anbefalte innlegg

At den kan åpnes uten å dra i "hanken". Og det kjempelett.

Har en Atom SL fra før som under flere anledninger har blåst helt åpen som følge av vindkast på fjelltur.

Burde selvfølgelig ha lært av disse opplevelsene og unngått å kjøpe Heavyweight' en men er tydeligvis noe tunglært...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stv skrev (56 minutter siden):

At den kan åpnes uten å dra i "hanken". Og det kjempelett.

Har en Atom SL fra før som under flere anledninger har blåst helt åpen som følge av vindkast på fjelltur.

Burde selvfølgelig ha lært av disse opplevelsene og unngått å kjøpe Heavyweight' en men er tydeligvis noe tunglært...

 

Jeg har denne løsningen på to jakker.

Jeg bruker jakkene veldig mye, det går stort sett greit siden sekken hindrer at glidelåsen glir opp.

Det er både fordeler og ulemper med løsningen. Totalopplevelsen min er at en glidelåsdrager med stopper hadde vert bedre, men det går helt greit uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å finne gode argumenter for at ikke glidelåsen skal forbli der jeg har bestemt at den skal være, men jeg kan ikke komme på en eneste god grunn. Antagelig er jeg ikke i målgruppa...

Jeg klatrer ikke, så vet ikke, men klarer heller ikke å se en situasjon i fjellveggen hvor førsteprioritet må være å få revet opp jakka så fort som mulig der jeg henger etter fingerneglene, ellers står det om liv. Har du en hånd til å rive opp jakken etter stoffet, så kan du også åpne den med glideren. 

Glidelåsen trenger ikke være treg selv om den har låsemekanisme.

Men den er sikkert billigere å kjøpe inn for Arcteryx uten lås da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.