Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus SIP POWER GAS - Biogass - men til hvilken pris!


Memento mori

Anbefalte innlegg

IMG_6912.jpeg.f6db839ed219d498c77ce1d01846d3ba.jpeg

Link til primus

Primus SIP Powergass er en mer bærekraftig turgass med samme ytelse som Primus sin ordinære gass. SIP Power Gas består av 60% butan og 40% propan innhentet fra Europa og lages fra matavfall. Primus sørger for at transporten er så kort og liten som mulig. Passer fra vår til høst.

Størrelse: Ø10,8  = Den er større i diameter ref tråden om boksen som ikke gikk ned i kjelen.

Prisen ser ut til å ligge på 189kr for 230 gramsboks og 269kr for 450.
Primus vanlig rød 230 koster fra 90 til 129kr. 450 grams fra 95 kr og oppover. 

Biltema tar 44.90 kr for 230, og 69.90 kr for 450 grams. 

Er det noen her som har testet den? Blir jo veldig dyrt å velge mer miljøvennlig gas. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo kanskje toppen av symbolpolitikk. CO2-utslippet fra gassen jeg bruker på tur er en så liten del av totalen av mitt fotavtrykk at det nesten blir latterlig. Selv avtrykket av gassboksen må jo være kjempestort i forhold til innholdet.  Heldigvis skriver Primus at produksjonen av boksen også er klimanøytral (ved kjøp av kvoter), men hvor for ikke da heller bruke noen øre kvote for gassen også heller enn å øke prisen med over en femtilapp. Jeg tør påstå at dette må være den dyreste CO2-besparelsen de fleste av oss vil være borti. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.