Gå til innhold
  • Bli medlem

Knekt porselen på piezotenner


Limaballerina

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en toppmontert gassbrenner fra falkeberg for litt siden og første gangen jeg brukte den holdt jeg fast i toppen av brenneren da jeg skrudde den fast i gassen. Det skulle jeg ikke gjort, for dermed knakk det hvite røret på piezotenneren og den ville ikke lage gnist lenger... er den nå helt ødelagt eller er det noe jeg kan fikse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Limaballerina skrev (På 11.8.2023 den 22.56):

toppmontert gassbrenner fra falkeberg for litt siden og første gangen jeg brukte den holdt jeg fast i toppen av brenneren da jeg skrudde den fast i gassen.

IMG_6752.thumb.webp.9a0b0fc4167cbfd76ee3bfc07f2c2e54.webpIMG_6753.thumb.webp.6b195413cd05d89a19dfb41d280a5ff4.webp

Du kan jo prøve deg på en reklamasjon, men det er vel ingen toppmonterte gassbrennere som er beregnet at du skal holde i toppen å skru til. Du får kjøpt deler til pizotennere på nettet. Men slik denne er laget, vi den ryke fort, til å med når du har den i sekken. Så fyrstikker eller lighter er nok løsningen her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte mail til hektapåtur der jeg kjøpte den og de mente også at det beste var å bruke den med lighter nå. De mente at ut ifra hvordan brenneren er satt sammen, så blir det ikke anbefalt å modifisere/åpne av sikkerhetsmessige årsaker. 

Jeg skjønte jo når den knakk at jeg ikke skulle holdt i toppen, syns bare den var litt klønete å skru ordentlig fast... uansett, reklamasjon vil vel ikke funke når det var jeg som gjorde feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limaballerina skrev (17 minutter siden):

syns bare den var litt klønete å skru ordentlig fast...

Slik som denne som har både gummipakning mot gassboksen og o-ring mot gjengene, er litt rar å skru på noen bokser… du får lissom ikke noe følelse når er den passe på plass 🙈🫣. Noen bokser passer bra, andre dårligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (4 minutter siden):

Bare pakke med tennstål fra nå da 🤷‍♂️

Jeg bruker stort sett bare tennstål selv, men har du ikke øvd litt, og kjenner brenneren blir det fort litt poff eller at det ikke tenner. Da er det bedre å ha ei flamme ved brenneren når du åpner for gassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennstål er pålitelige saker. Piezo tennere er vel ikke så glad i å bli mistet i en vanndam? Ett tennstål kan tørkes av og brukes om du mister den i myren.

Jeg har biltema sin = det er søppel, man må bruke mye kraft og fart.

Light my fire Army = Best og mest solid, men tyngst.

Light my fire scout = Meget god allrounder.

Light my fire mini = Liten, lett og genial sak til å tenne brennere. Brukes den mye til bål blir den fort utslitt, og er egentlig litt for puslete til at jeg ville tatt den med når det er bål som skal lages.

 

Bare vær obs når du bruker tennstål ved sjøen. De korroderer ganske mye av saltvann, får store krater og kan knekke etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.