Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft/kano-tur uten mye bæring.


Anbefalte innlegg

Hei!

Etter en ankeloperasjon i april lengter jeg etter å komme ut. Er ferdig med krykker og har begynt opptrening hos fysio, går nå som normalt men ser ikke for meg at jeg klarer/burde gå lengre avstander med oppakning. 

Er derfor ute etter turforslag, der man kan padle mesteparten. Noe bæring skal gå fint, siden det ikke er planlagt tur før slutten av juli og vi er flere som drar sammen! :)

Tenker området i og rundt Trøndelag, 2-4 timer kjøring går fint og selve turen kan gjerne vare 3-5 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lassen skrev (På 7.7.2023 den 13.24):

Hei!

Tenker området i og rundt Trøndelag, 2-4 timer kjøring går fint og selve turen kan gjerne vare 3-5 dager :)

I år tok vi rolige dager på den tilrettelagte teltplassen ved Feragsdambua. 

Tilgang til Feragen, Feragselva, og villmarken rundt, vi merket lite til bilveien. Alene var vi ikke. Men ingen kom innom og pratet med oss. Folk slår opp telt på god avstand. Og så fort man er ute på vannet, er man alene.

Feragen byr på mange dager med padling, og bærer du opp i Langvatnet nede i sør, har du enda mer å gå på. Kort bæring. 

Elvepadlingen ned Feragselva var absolutt nydelig. Jeg hadde en bever foran packraften ene kvelden. Den slo med hslen 4 ganger nedover kanalen. 

Vi tok det rolig siden vi har en sønn med autisme, og vi klarte å velte kanoen i elva over hølen slik at han har fått vannskrekk. Men vi klarte å gjøre ham komfortabel nok til å sitte i kanoen på siste dagen i år. Det var målsettingen. 

7R407463.JPG

7R407427.JPG

7R407449.JPG

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei og takk for tips!

Har hatt en nydelig tur i Snåsa. Turen begynte på Grøningen, deretter over til Langvatnet, ned til Rørtjønna, over til Skjeldbreien og opp til Grøningen igjen. 

Bæringen gikk greit og det var også levelig med tanke på «åte».

 

IMG_4837.jpeg

IMG_4839.jpeg

IMG_4823.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.