Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt til mellomstorhund og en person-Hilleberg Allak 2 eller Unna?


Bokhylla

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har Hilleberg Allak 2 eller Unna, som bruker det sammen med en mellomstor hund type Finsk Lapphund- Labrador størrelse, og eventuelt har noen erfaringer å dele?

Har Hilleberg Unna og er veldig fornøyd med det til meg og min minihund. Hunden jeg har nå begynner trekke på årene, og urderer gå noen hakk opp i størrelse neste gang jeg skal velge rase.  Jeg har møtt flere mellomstore hunder før, og vokst opp med diverse store blandinger, men klarer ikke helt sette meg inn i hvordan det er å dele telt med den.

Det er jo ikke så stor forskjell i selve innerteltet, men ser for meg det kanskje oppleves med praktisk emd to inngangen når man har en litt større hund, som kanskje vil ligge i ytterteltet?

Jeg er i første omgang interessert i ulike erfaringer (positive/negative). Tanken er å teste ut med Unnateltet mitt først, men dersom det skulle dukke opp et skikkelig røverkjøp, er det greit å ha noens erfaringer i bakhånd og tenker jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unna er 110x230 cm, Allak er 120x225, du har også Niak som er 120x220, og Rogen som er 120x230.

 

Det er relativt små forskjeller det er snakk om, den store fordelen med Allak er 2 utganger og vestibyler. Allak veier også en hel kilo mer enn Unna til tross for at plassforskjellen er liten.

 

Niak og Rogen er Yellow label med tilbyr samme plass som Allak med lavere vekt enn Unna.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.