Gå til innhold
  • Bli medlem

Fisketur til Lahko nasjonalpark


Sridder

Anbefalte innlegg

Jeg og dama tenker en tur inn til fiskvannshytta i Lahko nasjonalpark nå i juli. Vi tenker å gå fra storglomvassdamm. Noen som har efraringer eller tips til fiske her? Evt fiskevann eller sluker som funker bra her:) kan gi oppdatering etter turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 hours ago, Sridder said:

Jeg og dama tenker en tur inn til fiskvannshytta i Lahko nasjonalpark nå i juli. Vi tenker å gå fra storglomvassdamm. Noen som har efraringer eller tips til fiske her? Evt fiskevann eller sluker som funker bra her:) kan gi oppdatering etter turen.

Har vært på akkurat samme hytte med min samboer, dog på høsten. Spektakulært område med fantastisk geolandskap. Kalkrik berggrunn som ofte korrelerer med kvalitetsfisk.

Alle vannene i området rundt hytta er gode fiskevann. Flere tips i hytteboka der.

Anbefaler to ting: 1) følg elva fra Lille Svalvatnet til Saravatnet. Dette området kalles Corbels canyon og er full av flotte formasjoner. 2) gå opp elva fra Fiskvatnet til Saravatnet, der er det ei jordbru:

IMG_20230704_184435.thumb.jpg.3761a16c080ad656f3fd311f2b3316c2.jpg

IMG_20230704_184539.thumb.jpg.39db32d49158334f4af210317beb9408.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du reiser ville jeg sjekket om tunellene opp til Storglomvatn er åpnet. Hørte noen som hadde kommet til stengte tuneller forrige helg. Alternativt må dere gå fra Langvatnet i Gildeskål. Da går dere via Fellvatnet. Det er en lengre tur, men fullt mulig. Lettere enn å gå opp rørgata fra Fykan (Rallarmarsj-løypa) :)

Fisken i Lahko kan være tricky, men du kan fort "perse" med et par kilo hvis den virkelige ruggen tar. 

Jeg ville gått forbi Svalvatnene og Sandvatnene og heller fiska i Fiskvatnet-området (Fiskvatnet, Saravatnet, Lagovatnet Sundvatnet og Rundvatnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.