Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY: Campsko -> Flipflops, 19 gram!


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Tok å lagde flipflops av bamseunderlag. Jeg kunne brukt knapper i stedet for en pinne og knuter på undersiden, men jeg tok det jeg hadde, midlertidig.

Midlertidig blir ofte permanent, for dette var jo faktisk brå å gå med!

19 gram stk. Og bamseunderlag er ganske mykt å gå på. Skal prøves i sommer :)

99786C42-74E4-4046-8641-B182B7ED6C2C.jpeg

CAD6FF7D-0C67-45E3-B44C-463FAA926403.jpeg

5FFBD93D-7F83-4C9D-A11F-CE77A63AD0CE.jpeg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke dumt. Vanlige flipflops/Havaianas er jo også ganske lette i seg selv, og tåler nok litt mer juling enn Bamse, som kanskje smuler litt av seg?

Mine Hoka Sky Hopara på ~700 gram (totalt for paret) skammer seg i hvert fall. Dog så kan de også brukes veldig teknisk, og til og med løpes hurtig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (18 minutter siden):

Absolutt ikke dumt. Vanlige flipflops/Havaianas er jo også ganske lette i seg selv, og tåler nok litt mer juling enn Bamse, som kanskje smuler litt av seg?

Mine Hoka Sky Hopara på ~700 gram (totalt for paret) skammer seg i hvert fall. Dog så kan de også brukes veldig teknisk, og til og med løpes hurtig med.

Jeg har ett par reed flip flops, som er 15 år gamle og mye bedre å gå i. Men de veier 210 gram per stk, og det blir ikke aktuelt å ta med 420 gram campsko på toppturer i Jotunheimen i sommer 😅

Disse er tenkt som bruk mellom telt, hytte, ut å lage mat, tisseturer og bare for å ha noe på bena mens fjellstøvlene tørker i camp.

Ang holdbarhet så har jeg gått litt rundt huset/garasjen med de i to kvelder, og de ser like bra ut enda.

Jeg har nå laget fotbuestøtte i de, da blir gåkomforten mye bedre hvis man ikke liker flate såler. Det helt teit ut med grønne fotbuestøtter, men fungerer fint og gjorde mye for komforten. Totalt 21 gram per stk nå ;) 

 

Ser europris har flip flops til 10kr paret, det er jo også en mulighet, men da får man igjen helt flat såle. Eller så har jeg vurdert badesko med gummisåle. Det vil og også kunne doble som gode vadesko.

 

2DA33796-7F8D-4412-831F-93E3642C97EE.jpeg

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.