Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til Hillebergs eget mesh innertelt til Unna?


solovandrer

Anbefalte innlegg

Annonse
1 hour ago, solovandrer said:

Unna mesh inner har vært utsolgt lenge. Er det noen som kjenner til et alternativ fra en annen leverandør som passer sånn dugelig til Unna?

Nei, har original mesh til Unna selv, så ikke hatt behov for å lete.

Googlet bare litt nå.

Unna måler: 230*110*100
Aliexpress har ett som måler: 220*140*110.

Feste til Unna sine stenger må man nok mekke selv ser det ut til ut fra bildene. Og om du skal ha til sommerferien så spørs det, for jeg ser forventet levering til Norge er 27.juli (kan komme før, men også senere).

Mulig det finnes noe tilsvarende til andre leverandørers telt, som er for salg her i Norge og som matcher mål og fester. Kanskje noe andre her som har vært i samme båt og leita etter alternativer til Unna sitt mesh?

En annen mulighet, i sommervarmen (der den finnes) kan kanskje være å bruke et myggnett som egentlig er ment å henge over en soveplass (ute eller inne)? Altså som ikke er laget som et innertelt,  men som sammen med Unna sin bunnduk (ground sheet)  kanskje kan gjøre nytten inni Unna sitt yttertelt? Se tidligere post der jeg foreslo det som et alternativ. Linket der til et par 2-persons utgaver, men vet at STS også har en en-persons versjon.

Edit, STS en-persons utgaven, kr 289 nå hos addnature.no

Lengde (cm): 220 cm
Høyde (cm): 100 cm
Bredde (cm): 120 cm
Vekt: 240 g

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker de kan være fin som råmateriale om de er stor nok. Så kan man sy de inn slik at de passer teltet og sy på hemper med strikk.

Mitt Hilleberg unna mesh telt veier 95 gram mindre enn solid inner.

Ferdig pakket vekt med en rephylse, lettere plugger, og pakkposer er 1930 gram. Jeg har da klippet av bråkete metalldragere på alle glidelåse (utenom hovedglidelås) på yttertelt, klippet av merkelapp innvendig, og skiftet til lettere og tynnere barduner.

Endret av Marius Engelsen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.